Radboud Universiteit Nijmegen
Christine Liebrecht wint Customer Media Scriptie Award
Datum bericht: 7 januari 2010
Christine Liebrecht, oud-studente Bedrijfscommunicatie aan de Radboud
Universiteit Nijmegen, heeft kort voor kerst de eerste Customer Media
Scriptie Award gewonnen voor haar scriptie Betrokken bladen.
Christine Liebrecht onderzocht in haar scriptie, waarop ze eind 2008
afstudeerde, in hoeverre een personeelsblad invloed heeft op de
betrokkenheid van de medewerkers bij de organisatie waarvoor zij
werken. Haar onderzoek toont aan dat een personeelsblad de
betrokkenheid verhoogt, mits het gericht is op de medewerker en de
afstand met de lezer klein is.
Volgens de jury is de relevantie van de scriptie Betrokken bladen
voor de branche groot. Sterk punt van dit werkstuk is dat de
onderzoeksopzet zeer omvangrijk is (N=500). De hoeveelheid magazines
die zijn geanalyseerd is groot.
Liebrecht ontving de prijs, een cheque ter waarde van 1500 euro, op 22
december 2009.