Gemeente Alkmaar
Gemeente Alkmaar heeft `Antwoord' via haar website
Alkmaar, 7 januari 2010
---
Gemeente Alkmaar is op 4 januari van start gegaan met de campagne
`Alkmaar heeft Antwoord©'. Doel is om inwoners van Alkmaar op de
hoogte te stellen van informatie, producten en diensten die via het
digitale loket op de gemeentelijke website beschikbaar zijn.
Gemeente Alkmaar breidt haar digitale dienstverlening uit. Steeds meer
informatie, producten en diensten zijn via de website www.alkmaar.nl
beschikbaar. Inwoners van Alkmaar kunnen vierentwintig uur per dag,
zeven dagen per week gemeentelijke zaken zelf regelen via de digitale
weg. En dat zonder wachtrij. Kaarten voor theater De Vest, grofvuil
melden, adreswijziging doorgeven, WOZ waarde opvragen of aangifte voor
hondenbelasting? Zij kunnen dit direct digitaal opvragen en
afhandelen. Voor veel zaken waarbij men persoonlijk naar de balie
komt, kunnen zij via de website een afspraak maken.
Wat is Antwoord©?
Het concept Antwoord© is het plan van de overheid dat gemeenten het
aanspreekpunt voor burgers en bedrijven zijn voor al hun vragen aan de
overheid. Uiterlijk in 2015 moeten gemeenten antwoord geven op de
meest gestelde vragen van burgers aan de overheid. Dit kunnen zeer
uiteenlopende vragen zijn. Wanneer de gemeente een vraag niet kan
beantwoorden, verwijst zij inwoners door naar de persoon of instantie
die dat wel kan. Door alle overheidsinformatie op één punt te
verzamelen, kunnen vragen gemakkelijker en sneller beantwoord worden.
En de burger weet altijd waar hij terecht kan met vragen.
Laatste wijziging: 07 januari 2010