Persbericht
Omzet Sligro Food Group in 2009 2.258 miljoen
De omzet van Sligro Food Group N.V. over het jaar 2009 beliep 2.258 miljoen, een toename van 90 miljoen of 4,2% ten
opzichte van de omzet ad 2.168 miljoen in 2008.
De totale omzet kan als volgt worden verdeeld: (x miljoen):
Q4 t/m Q4 Q4 t/m Q4
2009 2008 2009 2008 Toename in % Toename in %
Foodservice 434 397 1.531 1.444 9,3 6,0
Food retail 189 172 727 724 9,9 0,4
Totaal 623 569 2.258 2.168 9,5 4,2
De autonome omzettoename van de Groep over 2009 beliep 5,1% (2008: 6,4% en Q4 2009: 4,6%). De omzet van Foodservice is
autonoom toegenomen met 4,4% (2008: 7,4% en Q4 2009: 2,9%). De identieke consumentenomzet van Foodretail groeide met
6,3% (2008: 4,1% en Q4 2009: 8,5%).
EMTÉ realiseerde een identieke groei van 7,6% (Q4: 10,3%) en Golff 3,3% (Q4: 4,0%). In overeenstemming met het Masterplan
Foodretail is het aantal vestigingen in 2009 afgenomen met 16 tot 123. Bovendien was in de eerste helft van 2008 nog 20 miljoen
MeerMarkt-omzet in de foodretailomzet opgenomen.
Het boekjaar 2009 omvat 53 weken ten opzichte van 52 weken in 2008.
Bij de berekening van de autonome en identieke omzetgroei is week 53 van 2009 buiten beschouwing gebleven.
Op 28 januari 2010 vóór beurs publiceert Sligro Food Group haar volledige jaarresultaten.
Veghel, 6 januari 2010
Sligro Beheer NV