Ingezonden persbericht
Persbericht
Maarsbergen, 5 januari 2010
FRANK KOLSTEEG
ACCOUNTMANAGER EREDIVISIE
Eredivisie Media & Marketing (EMM) heeft Frank Kolsteeg per 4 januari aangesteld als accountmanager. In zijn nieuwe rol bij de Eredivisie is hij verantwoordelijk voor de sponsorpartners van de Eredivisie.
Frank Kolsteeg (40) is afkomstig van AEGON, waar hij verantwoordelijk was voor het sponsorschap met Ajax. De periode daarvoor heeft hij diverse commerciële functies bekleed bij onder andere FC Utrecht, IMG Worldwide, Euro2000 en KNVB.
Eredivisie
Sinds 1956 zijn de sterkste clubs van Nederland verenigd in één competitie: de Eredivisie. Al ruim een halve eeuw staat de Eredivisie voor topvoetbal in Nederland. Deze bakermat van het nationale voetbal heeft wereldwijd een reputatie opgebouwd van spannend, vernieuwend en creatief voetbal. Gevoed door de sterke Nederlandse voetbalcultuur staat de Eredivisie bovendien tot ver over de landsgrenzen bekend als ideale broedplaats voor voetbaltalent. Direct of indirect is de Eredivisie dan ook hofleverancier van de vaderlandse voetbaltrots Oranje. Door talenten de kans te geven zich te ontwikkelen in een aantrekkelijke en spannende competitie wordt zodoende een stevig fundament gelegd onder het Nederlands Elftal, dat al jaren tot de wereldtop behoort.
De achttien Eredivisie Clubs hebben zich verenigd in de overkoepelende organisatie Eredivisie CV. Oorspronkelijk, sinds 1997, was dit een Naamloze Vennootschap. Eind 2004 hebben de clubs ervoor gekozen de rechtsvorm om te zetten in een Commanditaire Vennootschap: Eredivisie CV (ECV). Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisieclubs. De Eredivisie CV tracht namens de clubs zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én houden in Nederland, om zo maximale aansluiting te behouden met buitenlandse competities.
---