Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amsterdam, 5 januari 2010
Op weg naar een betere toekomst
Trendboek MOOD 10 is verschenen
Eerst zaaien, dan oogsten
Wie goed voorbereid wil zijn op een nieuw decennium, moet eerst zaaien om later te kunnen oogsten. Het nieuwe trendboek van Trendslator, MOOD 10, is een tijdlijn, een spoorboekje op weg naar een betere toekomst. Aan de hand van zeven trends, REPAIR, PROTECT, REFLECT, FOCUS, CONNECT, HOPE en CHANGE wordt duidelijk wat ons te doen staat.
Spoorboekje voor de toekomst
Eerst herstellen wat er mis is gegaan. Dan kijken naar elementen uit het verleden die we willen behouden. Nadenken over de weg die we in willen slaan. Ons bezinnen en met enige afstand kijken naar de gevolgen van onze daden voor de lange termijn. Keuzes maken en minder met meer aandacht doen, terug naar de essentie. Vervolgens moeten we de handen ineenslaan. Samenwerken is het devies, alleen is het smalle pad onbegaanbaar. Pas daarna kunnen we onze hoop in daden omzetten.
Inspelen op de trends van 2010
MOOD 10 biedt informatie over actuele trends en ontwikkelingen en inspiratie voor het vertalen van trends naar nieuwe ideeën. Dit trendboek maakt het mogelijk om in een vroeg stadium trends op bestaande merken en producten af te stemmen en nieuwe te ontwikkelen. MOOD 10 geeft inzicht in de huidige ontwikkelingen en biedt bedrijven en organisaties mogelijkheden om zich voor te bereiden op een nieuw decennium.
Trendslator
MOOD 10 is een exclusieve uitgave van trendbureau Trendslator. Dit bureau doet, onder leiding van oprichter en trendwatcher Hilde Roothart, continu onderzoek naar de stemming in de maatschappij, bij de consument en in de markt. Daarnaast vertaalt Trendslator trends en ontwikkelingen naar marktgerichte adviezen. Trendslator werkt voor organisaties, bedrijven en merken die onderhevig zijn aan trends en veranderingen in levensstijl. Op http://www.trendslator.nl vindt u meer informatie over het bureau en MOOD 10.
---