Senternovem
05-01-2010 | Duurzame Biomassa Mondiaal scoort bovengemiddeld
Klanten geven Duurzame Biomassa Mondiaal gemiddeld een 7,7 voor de
dienstverlening tijdens de eerste tender. Dat is 0,3 punten meer dan
SenterNovem gemiddeld in 2008 kreeg. De website werd hoog gewaardeerd
en vooral de helpdesk scoorde op klantvirendelijkheid goed met een
9,1. De laagste score was een 7,4 voor duidelijkheid als het ging om
de subsidieaanvraag die als tijdrovend en complex werd ervaren.
Inmiddels zijn maatregelen genomen om de aanvraagprocedure te
vereenvoudigen door aanpassingen op de website en aan diverse
formulieren. Daarnaast zullen we de verschillen en overeenkomsten
tussen diverse regelingen van SenterNovem op het gebied van duurzame
energie in ontwikkelingslanden duidelijker communiceren. De regeling
Duurzame Biomassa Mondiaal kreeg de meeste bekendheid via het
informele circuit, via collega's en andere professionele contacten. De
website werd vaak geraadpleegd en 50 procent van de respondenten
stelde aanvullende vragen via de mail.
Veertig procent maakte gebruik van de mogelijkheid een Quick Scan in
te vullen en die met een adviseur te bespreken als voorbereiding op de
subsidieaanvraag. Deze dienst werd erg gewaardeerd (8,00). De
vindbaarheid op de websites was een ander kritiekpunt. Een focusgroep
van gebruikers zal worden ingeschakeld ter verbetering. In de loop van
2010 zullen de sites van SenterNovem worden aangepast. Het
klanttevredenheidsonderzoek is uitgestuurd naar 366 adressen, die
interesse hebben getoond in het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal .
Eenenvijftig geadresseerden vulden de lijst in, 13.9 procent. De
respons was vooral hoog bij diegenen die uiteindelijk een
subsidieaanvraag indienden.
Contact
Reacties? Mail naar duurzamebiomassamondiaal@senternovem.nl
Wijzigingsdatum | 05-01-2010