PERSBERICHT
M4N maakt omzetcijfers 2009 bekend
Amsterdam, 4 januari 2010 - M4N heeft in 2009 een omzet van 12 miljoen euro behaald. Dit is een stijging van 60 procent ten opzichte van 2008. De consumentenbestedingen die via M4N zijn gedaan liggen rond de 250 miljoen euro; ongeveer vier procent van het totaal aan online consumentenbestedingen in Nederland.
'Een mooi resultaat', concludeert Thomas Joosten, algemeen directeur van M4N. 'Helemaal als je ziet dat onze omzet met 60 procent is gegroeid, terwijl de online bestedingen in Nederland in het algemeen "slechts" met 20 tot 25 procent zijn toegenomen. We kunnen, ondanks de huidige economische situatie, toch een stevige groei laten zien dankzij onze goede dienstverlening en specialistische kennis. Onze klantfocus onderscheidt ons van onze concurrenten.'
Het afgelopen jaar verwierf M4N een 22e plaats in de Deloitte Technology Fast50. Het was het derde jaar op rij dat M4N een positie in deze prestigieuze lijst wist te behalen. Ook vierde M4N het afgelopen jaar zijn tienjarig bestaan en kwam met een nieuw logo. Het bedrijf kon een aantal nieuwe klanten aan zijn portfolio toevoegen zoals
De professionalisering van de branche is een speerpunt voor M4N. Thomas Joosten heeft dit jaar samen met Marco Dobroschelski, Roger Kenbeek en Remko Nugteren de branchevereniging PAN opgezet. Het doel van deze branchevereniging is de kwaliteit en betrouwbaarheid van affiliate marketing te garanderen. 'We zijn voornemens de branche steeds verder te professionaliseren en te doen groeien', aldus Joosten.
Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: