FloraHolland
FloraHolland Connect en Klokservice harmoniseren tarieven
FLORAHOLLAND, 4 januari 2010 (persbericht) - Vanaf 1 februari 2010
worden de bemiddelingstarieven, die FloraHolland Connect en
Klokservice aan kopers berekenen, geharmoniseerd. Met deze
harmonisatie komt een einde aan de door kopers en kwekers ervaren
onduidelijkheid over verschillen in dienstverlening en tariefstelling.
Het nieuwe tarievenstelsel wordt voor zowel kleine als grote klanten
ingevoerd. Het hoogste provisiepercentage van FloraHolland Connect
daalt en de minimumheffing van acht euro voor Klokservice verdwijnt.
Nieuw is een jaarlijkse fee die aan alle bemiddelingsklanten in
rekening wordt gebracht.
Sinds een aantal jaren is het voor klokkopers mogelijk om op de
regionale vestigingen Venlo, Bleiswijk en Eelde producten te bestellen
die niet of in onvoldoende aantallen voor de klok komen. Deze
dienstverlening, Klokservice genaamd, komt sterk overeen met de
bemiddelingsactiviteiten van FloraHolland Connect. Harmonisatie is
daarom een logische stap. De tarieven aan kwekerszijde zijn al enkele
jaren terug gelijk getrokken. Met de jaarlijkse fee krijgen kopers
toegang tot de basisdienstverlening van Klokservice en FloraHolland
Connect. Verder betalen klanten een serviceheffing gebaseerd op een
getrapte omzetstaffel, waarbij geen minimumbedrag wordt geheven.
Meer informatie over de bemiddelingstarieven van Klokservice en
FloraHolland Connect is te vinden op www.floraholland.com.