Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, 4 januari 2010

NRC voortaan overkoepelend merk voor alle titels NRC Media

Vanaf vandaag staat het merk NRC als verbindend element in alle communicatie-uitingen van NRC Media centraal. Titels als NRC Handelsblad, nrc next en nrc.nl behouden net als alle andere merken van NRC Media hun bekende en onderscheidende karakter, maar worden in deze nieuwe strategie duidelijker samengebracht onder één paraplu.

"We zetten de lijn door die we vorig jaar onder de naam NRC Media hebben ontwikkeld", zegt Gert Jan Oelderik, directeur uitgever van NRC Media. "In marketingtermen evolueren we van een 'house of brands' naar een 'branded house'. Aanleiding voor deze nieuwe merkcampagne is de groei van het portfolio van NRC Media. Het werd voor ons steeds moeilijker om te werken met een verzameling losse merkstrategieën. Daarom werd het tijd die te vervangen door één consistente en complementaire merkenstrategie."

NRC biedt kwaliteitsinformatie voor mensen die bereid zijn om na te denken. Die informatie is tegenwoordig in vele vormen beschikbaar. Behalve via de bekende papieren titels verspreidt NRC haar eigen content ook via verschillende websites, via de iPhone, als ePaper, via het kwartaalblad NRC Focus, via de internationale editie NRC de Week en via het digitale tv-kanaal: nrc.tv.

."

De campagne markeert ook de steeds verder voortschrijdende autonomie van NRC. Vorige maand werd bekend dat NRC Media in handen is gekomen van Egeria en Het Gesprek. Daarmee kwam NRC Media volledig los kwam te staan van de Persgroep Nederland. De nieuwe eigenaren maakten bij die gelegenheid bekend het streven van NRC Media naar een zelfstandige positie als toonaangevende leverancier van betaalde kwaliteitsinformatie in Nederland, volledig te onderschrijven.


---

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht