Nederlanders bestellen het meest op nieuwjaarsdag

29/12/2009 12:15

Just-Eat.nl

Online maaltijdbezorger Just-Eat verwacht 150.000 bestellingen binnen Europa

Nederlanders bestellen het meest op nieuwjaarsdag

Utrecht, dinsdag 29 december 2009 - Nieuwjaarsdag is de meest populaire dag van het jaar om online een maaltijd te bestellen. Dit blijkt uit de verkoopcijfers van Just-Eat. Op de eerste dag van het jaar wordt er gemiddeld tweemaal zoveel besteld dan op een gemiddelde drukke dag, zoals zondagen. De online maaltijdbezorger verwacht aanstaande vrijdag in heel Europa 150.000 bestellingen te verwerken. In Nederland wordt er gerekend op zo'n 12.000 tot 18.000 bestellingen. Just-Eat is naast Nederland actief in Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden, Ierland, België, Noorwegen en Canada.

Weersinvloeden

Just-Eat.nl, die vorige week zondag nog haar diensten stillegde vanwege het slechte weer, bereidt zich inmiddels weer voor op de massale bestellingen van nieuwjaarsdag. "Het was vorige week zondag niet veilig voor de bezorgers om de straat op te gaan. Daarom besloten we om onze dienst uit de lucht te halen. Dit is de 2,5 jaar dat we bestaan nog niet voorgekomen," aldus Martijn Rozendaal, Managing Director Just-Eat Benelux. "De vooruitzichten zijn dat het winters aanhoudt. Hopelijk houdt Moeder Natuur zich op nieuwjaarsdag rustig, zodat we de mensen na de feestdagen gewoon kunnen voorzien van een maaltijd."

Over Just-Eat.nl

Just-Eat.com is het grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden in Europa. Dit zijn 15 miljoen bezorgde maaltijden per jaar, met 8.000 aangesloten restaurants in onder andere Nederland, Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden, Ierland, België, Noorwegen en Canada. Just-Eat.nl maakt deel uit van het van oorsprong Deense bedrijf. In Nederland bundelt het platform de krachten van ruim 1.600 bezorgrestaurants, van grote ketens als Domino's, Taco Mundo en New York Pizza tot lokale snackbars en shoarmazaken.

Met de gepatenteerde Just Connect Technologie maakt Just-Eat.com als enige aanbieder direct contact tussen klant en keuken mogelijk. Naast een uitgebreid online betalingsysteem, biedt het platform promotionele, communicatie- en after sale diensten aan voor zijn restaurants. Consumenten kunnen naast bestellingen, ook gebruik maken van een online helpdesk via de live chat service, een online spaarsysteem en de mogelijkheid om aangesloten restaurants te recenseren. Zie voor meer informatie: www.just-eat.nl





http://www.just-eat.nl