Vergelijkingswebsite supermarktaanbiedingen.com oogst lof en kritiek
iPhone applicatie van 29 december tot 8 januari gratis via App Store
ZWOLLE, 20091228 -- Met de nieuwe website supermarktaanbiedingen.com is het nu mogelijk in luttele minuten tijd een overzicht te krijgen van alle supermarktacties. Het doorspitten van supermarktfolders, op zoek naar de beste aanbiedingen lijkt verleden tijd. De prijsvergelijkingswebsite stemt echter niet iedereen tevreden.
De website, opgericht door internetmarketingbedrijf Almexx, vergelijkt allerhande producten van de grote Nederlandse supermarktketens. Op de site, maar ook met de nieuwe iPhone- applicatie, kan de consument met een paar eenvoudige klikken zien waar bijvoorbeeld een 1,5 liter fles Coca Cola of een bus Pringles het goedkoopst is.
"Op basis van weekfolders zetten wij de prijzen op een rij", vertelt oprichter van Supermarktaanbiedingen.com, Korné Pot. "De site vergelijkt de prijzen van diverse populaire producten. Het van A tot Z bekijken van het assortiment van een supermarkt behoort nog niet tot de mogelijkheden. "Dat is lastig", zegt Pot. "We bekijken wekelijks de actiefolders waardoor we gewoon alle acties en aanbiedingen op een rij hebben. Een krat Grolsch is bijvoorbeeld altijd wel ergens in de aanbieding, bij ons weet je dan direct waar je moet zijn. Wij tonen de prijzen van alle aangesloten supermarkten."
Een bezoekje aan de site bevestigt dat. Als je `Grolsch' ingeeft bij de zoekfunctie, zie je in een overzichtelijk schema allereerst waar een krat Grolsch in de aanbieding is, en direct daaronder de actuele vaste prijzen van de overige supermarkten.
De pagina lijkt een handige uitkomst, maar navraag bij een tweetal supermarkten leverde wisselende reacties op. Jumbo-woordvoerster Lily Van den Berg heet de site geen warm welkom. "Waar anderen aanbiedingen hebben, acties en wekelijks folders verspreiden, blijft het bij Jumbo stil. Bij ons vindt de consument alle artikelen voordelig, daar gaat al ons budget voor aanbiedingen en acties inzitten. Om deze reden zijn wij geen voorstander van de website."
Albert Heijn heeft geen problemen met supermarktaanbiedingen.com. "Als onze klanten er tevreden mee zijn vinden we dat belangrijk", vertelt een woordvoerster van de supermarkt.
Ook voor klantenverlies bestaat geen angst. "Wij hebben een groot aantal primaire klanten die ons altijd weten te vinden. De secundaire klant kijkt dan misschien wat verder", vervolgt ze.
Korné Pot reageert rustig op de opmerkingen van Jumbo. "Van den Berg geeft heel sterk de indruk de site nog nooit gezien te hebben. Als ze de site heeft gezien weet ze juist dat we niet alleen aanbiedingen, maar ook de vaste prijzen tonen en dat Jumbo hier vaak eruit springt als een van de voordeligste winkels."
Om een indruk te krijgen kan men surfen naar supermarktaanbiedingen.com
Wie benieuwd is naar de genoemde iPhone applicatie kan deze van 29 december tot 8 januari gratis verkrijgen via de App Store.