Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)
BERICHT
Reizigers, vraag compensatie!
ROVER roept vervoerbedrijven op om reizigers te compenseren voor de sneeuwellende. Reizigers hebben een paar dagen lang geen gebruik kunnen maken van hun abonnement of urenlange vertragingen opgelopen. ROVER vindt dat reizigers daarvoor geld terug moeten krijgen.
De geste van vervoerbedrijven om reizigers met korting te laten reizen of om abonnementhouders de kans te geven iemand gratis mee te laten reizen is aardig, maar niet voldoende. Veel abonnementhouders hebben niets aan dit aanbod van NS en Syntus.
ROVER roept reizigers dan ook op om toch een Geld-terug-bij-vertragingsformulier in te vullen voor de dagen dat men vertraging heeft opgelopen. Reizigers met een abonnement die helemaal niet hebben kunnen reizen zouden dat deel van hun abonnement terug kunnen vragen van NS, middels een brief aan de Klantenservice.
ROVER overweegt een collectieve actie. Advocate Viola Sütö, expert in spoorkwesties, gaat ons daarbij helpen. Maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat reizigers eerst zelf een claim indienen bij NS. Vervolgens kan men zich, bij een afwijzing, tot ROVER wenden.
Pagina geplaatst: 28 december 2009