Betere doorstroming en bereikbaarheid door bouw 2e Coentunnel
23/12/2009 15:37
Askom Groep B.V.
Lochem, 23 december 2009 - In Amsterdam is men inmiddels begonnen met de bouw van de Tweede Coentunnel. Deze komt te liggen ten oosten van de bestaande Coentunnel, waar dagelijks 120.000 voertuigen doorheen rijden. Doordat de tunnel een 'flessenhals' vormt voor het verkeer staan er altijd lange files. "Na jaren praten beginnen we aan een indrukwekkend en omvangrijk project", sprak minister Eurlings. De Tweede Coentunnel is in 2012 gereed en zal mede door de laswerkzaamheden van Askom Groep B.V. uit Lochem moeten zorgen voor een betere doorstroming en bereikbaarheid.
Als een kerstgeschenk kwam het fantastische nieuws vóór de aanstaande feestdagen voor Askom Groep B.V. uit Lochem als uit de hemel gevallen.
Dit terwijl iederéén in "metaalland" al geruime tijd klaagt over het zeer geringe aanbod van werk en bovendien prijzen die in de huidige crisistijd nog sterker onder druk zijn komen te staan. Om maar helemaal niet te spreken over de vele ontslagen in onze branche.
Topsport is de term die van toepassing is op alle dienstverleningvormen van Askom Groep B.V. (voor meer info zie: www.askom.nl )
Door de juiste verhouding tussen kwaliteit en prijs-stelling en niet te vergeten de aanwezig zijnde vaktechnische kennis en knowhow (op de afdelingen calculatie en werkvoorbereiding en natuurlijk niet te vergeten het uit G-6 gecertificeerde bestaande selecte gezelschap van lassers ) is aan Askom Groep B.V. deze opdracht verleend.
Van origine is het een lasbedrijf (erkend leerbedrijf) maar het heeft daarnaast ook een eigen lasschool (waar officiële Nil-erkende lasdiploma's kunnen worden behaald) op haar locatie aan De Kwinkweerd 119 te Lochem. Askom verricht las- en montage werkzaamheden in haar eigen werkplaats, maar ook op lokaties door geheel Nederland. Onze topsporters (G-6 lassers) klaren deze klussen voor de klanten met behulp van het, uit 20 auto's tellende, wagenpark dat ter beschikking staat. Deze bedrijfsauto's kunnen het beste omschreven worden als rijdende werkplaatsen, omdat al het benodigde gereedschap/lasapparatuur aanwezig is om iedere las- of montageklus te kunnen klaren. Zo ook eind januari 2010, want dan zal er van start worden gegaan met het laswerk aan de 2e Coentunnel. In totaliteit zal er zo'n 8 kilometer laswerk moeten worden verricht, om te komen tot het gewenste eindresultaat.
Dit betekent werkgelegenheid voor gemiddeld zo'n 10 man dagelijks en dat voor een periode van enkele maanden ! Middels nog meer positieve naamsbekendheid zal Askom Groep B.V. nog verder expanderen en hiermee de gepaard gaande toename van werkgelegenheid.
http://www.askom.nl