Izitoko maakt haar entree op de Belgische markt
HOOFDDORP, 20091222 -- Na de initiële lancering van Izitoko in Nederland eerder dit jaar, richt de Hoofddorpse aanbieder van webwinkels haar pijlen in 2010 ook op de Belgische markt.
`Wij zien schitterende mogelijkheden voor online verkopen in de België', stelt Tom Peeters, medeoprichter van Izitoko. Circa 60% van de Belgen spreekt Vlaams. Hiermee kan de Nederlandssprekende markt worden uitgebreid met ruim 6 miljoen potentiële klanten.
Volgens Peter van Kampen van Frontdoor Media Group waar Izitoko sinds 2009 deel van uitmaakt, is 2010 het juiste moment voor een uitbreiding naar het Zuiden. ` De groeiende populariteit van de online betaalmethode Direct E-Banking, vergelijkbaar met het Nederlandse iDEAL, leidt tot een hogere online verkopen in onder andere België, Frankrijk en Duitsland. België kent net als Nederland een double digit groei in online verkopen, echter is de markt in een priller stadium. Een mooi moment om Izitoko hier te positioneren.'
`In eerste instantie zullen we ons richten op het Nederlandstalige deel van België', vertelt Arjan Blok van Izitoko. Wanneer we onze kennis van buitenlandse e-commerce markten verder hebben uitgebreid, hopen we via het Franstalige gedeelte van België door te kunnen stoten naar Frankrijk.' Het aantal internetgebruikers in Frankrijk ligt procentueel gezien achter op Nederland, echter heeft Frankrijk door haar grootte schaalvoordelen ten opzichte van de Nederlandstalige markt. Samen met het Franstalige deel van België wordt deze doelgroep momenteel op ruim 40 miljoen internetgebruikers geschat. Binnen Europa is alleen de Duitse markt groter.'Een vertaalslag van Izitoko in het Frans of Duits valt in 2010 dan ook niet uit te sluiten', vult Peeters enthousiast aan.
Met de integratie van Direct E-Banking, ontwikkeld door het Duitse Payment Network AG, hoopt Izitoko het Nederlandse succes van iDEAL door te kunnen voeren naar de Belgische markt. Inmiddels is Direct E-Banking geïntegreerd bij ruim 10.000 tevreden klanten, waaronder elektronicagigant Conrad en reisorganisatie Tui. Izitoko gaat voor deze betaalmethode een samenwerking aan met de Nederlandse betalingsprovider PayDutch Group, inmiddels de vaste huisleverancier voor iDEAL diensten.
Daarnaast zal een nieuwe samenwerking worden aangegaan met BeCommerce, een Belgisch keurmerk voor webwinkels. `Veiligheid en betrouwbaarheid zijn over de grens net zo belangrijk als in Nederland, daarom hechten wij veel waarde aan goede partners om deze veiligheid ook in het buitenland te garanderen', aldus Edwin Vos van Frontdoor Media Group.
De vernieuwde site, inclusief een variant voor België, is vanaf kerst 2009 online.
Ingezonden persbericht