Gemeente Tiel
Nieuwe publiekshal bijna klaar voor gebruik
De afgelopen maanden is de stadhuishal flink verbouwd. Er is hard
gewerkt om de oude hal om te bouwen tot publiekshal waar richting
2015, vrijwel alle contacten met bezoekers plaatsvinden. Zo hoeft de
bezoeker maar naar één balie waar al zijn overheidsvragen beantwoord
worden. Vanaf 4 januari 2010 gaat het nieuwe Klantcontactcentrum (KCC)
open en zijn Burgerzaken, Loket Bouwen en Wonen weer te vinden op de
oude vertrouwde plek aan de Achterweg 2.
Met de verbouwing is het KCC klaar voor de toekomst. Burgers kunnen
vanaf 2015 bij de gemeente terecht voor al hun vragen gericht aan de
overheid. Voor een vraag die gericht is aan de gemeente Tiel weten de
burgers wel hun weg te vinden en ook via de gemeentelijke website is
al veel informatie te verkrijgen. Lastiger wordt het als een vraag
gaat over een product of dienst van andere overheidsinstanties. Deze
instanties zitten niet in Tiel en ook de telefoon of internet biedt
niet altijd de oplossing. In 2015 moet u met al uw vragen gewoon
kunnen aankloppen bij uw eigen gemeente! Eén overheidsloket voor al uw
vragen.
Om dit te kunnen realiseren, was een verbouwing nodig. Per jaar komen
ruim 40.000 bezoekers voor veel van de huidige gemeentelijke
producten, zoals paspoorten, rijbewijzen en vergunningen. Daar komen
dus straks ook alle overige overheidsproducten en -diensten bij. Het
is dan ook de verwachting dat het steeds drukker zal worden in het
KCC.
Het nieuwe KCC is prachtig ingericht en voldoet aan alle eisen van
deze tijd. Het is een lichte en open ruimte met veel zitjes. Ook aan
de kleintjes is gedacht: voor hen is een speelhoek aanwezig. Er is er
meer dan vroeger aandacht voor privacy. Er kunnen op meerdere plekken
vertrouwelijke gesprekken worden gevoerd. Nieuw is dat alle bezoekers
worden ontvangen door gastvrouwen. Zij wijzen de bezoekers de weg. Met
de opening van het nieuwe KCC is Tiel klaar voor de toekomst.