Gemeente Tiel


Nieuwe publiekshal bijna klaar voor gebruik

De afgelopen maanden is de stadhuishal flink verbouwd. Er is hard gewerkt om de oude hal om te bouwen tot publiekshal waar richting 2015, vrijwel alle contacten met bezoekers plaatsvinden. Zo hoeft de bezoeker maar naar één balie waar al zijn overheidsvragen beantwoord worden. Vanaf 4 januari 2010 gaat het nieuwe Klantcontactcentrum (KCC) open en zijn Burgerzaken, Loket Bouwen en Wonen weer te vinden op de oude vertrouwde plek aan de Achterweg 2.

Met de verbouwing is het KCC klaar voor de toekomst. Burgers kunnen vanaf 2015 bij de gemeente terecht voor al hun vragen gericht aan de overheid. Voor een vraag die gericht is aan de gemeente Tiel weten de burgers wel hun weg te vinden en ook via de gemeentelijke website is al veel informatie te verkrijgen. Lastiger wordt het als een vraag gaat over een product of dienst van andere overheidsinstanties. Deze instanties zitten niet in Tiel en ook de telefoon of internet biedt niet altijd de oplossing. In 2015 moet u met al uw vragen gewoon kunnen aankloppen bij uw eigen gemeente! Eén overheidsloket voor al uw vragen.

Om dit te kunnen realiseren, was een verbouwing nodig. Per jaar komen ruim 40.000 bezoekers voor veel van de huidige gemeentelijke producten, zoals paspoorten, rijbewijzen en vergunningen. Daar komen dus straks ook alle overige overheidsproducten en -diensten bij. Het is dan ook de verwachting dat het steeds drukker zal worden in het KCC.

Het nieuwe KCC is prachtig ingericht en voldoet aan alle eisen van deze tijd. Het is een lichte en open ruimte met veel zitjes. Ook aan de kleintjes is gedacht: voor hen is een speelhoek aanwezig. Er is er meer dan vroeger aandacht voor privacy. Er kunnen op meerdere plekken vertrouwelijke gesprekken worden gevoerd. Nieuw is dat alle bezoekers worden ontvangen door gastvrouwen. Zij wijzen de bezoekers de weg. Met de opening van het nieuwe KCC is Tiel klaar voor de toekomst.