Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Sterke stijging verkoop games over WK en Olympische Spelen
Consumenten in de ban van sportevenementen
`s-Hertogenbosch, 21 december 2009
Naast de sterke belangstelling voor de Olympische Winterspelen in Vancouver is nu
ook groeiend enthousiasme merkbaar voor de Wereldkampioenschappen Voetbal in
Zuid-Afrika. Deze conclusie trekt Dixons uit de sterk toenemende belangstelling voor
games die vooral zijn gebaseerd op beide komende sportevenementen. "Het lijkt er
wel op of de loting voor het komende WK Voetballen de onmiddellijke aanleiding was
om de games aan te schaffen", aldus Eddy Assies, Directeur Dixons.
Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen is een game waarbij beide genoemde helden
het tegen elkaar opnemen tijdens allerlei sporten die ook te zien zullen zijn op het sneeuw en
ijs van de komende Winterspelen in het Canadese Vancouver. De uitgave van Mario & Sonic
die twee jaar geleden was gewijd aan de
Olympische Zomerspelen van Beijing, was
volgens Dixons ook al een groot succes. Ook
voor de versie rondom de Olympische
Winterspelen zijn de verwachtingen
hooggespannen. Uit de toenemende
belangstelling maakt Dixons op dat deze uitgave
van Mario & Sonic wederom een schot in de roos
zal zijn.
Direct nadat de loting voor het WK Voetballen bekend was, ontstond er niet alleen een run
op de toegangskaarten, maar ook op de speciale games die zijn gericht op dit populaire
sportevenement. Dixons heeft verschillende games in het assortiment die zich speciaal
richten op voetballiefhebbers. Bijzonder in trek zijn FIFA 10 en PES 2010, games waarbij alle
facetten van voetbal aan de orde komen. De games zijn voor verschillende soorten consoles
beschikbaar. Dixons breidt het assortiment van deze sport games binnenkort verder uit met
vele nieuwe titels die eraan komen. Bovendien kunnen consumenten met een Air Miles kaart
alle games voor 10% betalen met Air Miles.
Dixons
Dixons is de grootste keten van Nederland waar consumenten terecht kunnen voor het
nieuwste op het gebied van persoonlijke elektronica. Onder het motto `Haal eruit wat erin zit'
helpt Dixons zijn klanten het maximale uit hun aankoop te halen. Deskundigheid, service en
klantvriendelijkheid staan centraal in het beleid. Het assortiment bestaat uit A-merken en
wordt aangeboden in 170 filialen en op www.dixons.nl.
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Eddy Assies,
Directeur Dixons, telefoonnummer (073) 646 07 00.
---- --