Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Sterke stijging verkoop games over WK en Olympische Spelen Consumenten in de ban van sportevenementen

`s-Hertogenbosch, 21 december 2009

Naast de sterke belangstelling voor de Olympische Winterspelen in Vancouver is nu ook groeiend enthousiasme merkbaar voor de Wereldkampioenschappen Voetbal in Zuid-Afrika. Deze conclusie trekt Dixons uit de sterk toenemende belangstelling voor games die vooral zijn gebaseerd op beide komende sportevenementen. "Het lijkt er wel op of de loting voor het komende WK Voetballen de onmiddellijke aanleiding was om de games aan te schaffen", aldus Eddy Assies, Directeur Dixons.

Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen is een game waarbij beide genoemde helden het tegen elkaar opnemen tijdens allerlei sporten die ook te zien zullen zijn op het sneeuw en ijs van de komende Winterspelen in het Canadese Vancouver. De uitgave van Mario & Sonic die twee jaar geleden was gewijd aan de
Olympische Zomerspelen van Beijing, was
volgens Dixons ook al een groot succes. Ook
voor de versie rondom de Olympische
Winterspelen zijn de verwachtingen
hooggespannen. Uit de toenemende
belangstelling maakt Dixons op dat deze uitgave
van Mario & Sonic wederom een schot in de roos
zal zijn.

Direct nadat de loting voor het WK Voetballen bekend was, ontstond er niet alleen een run op de toegangskaarten, maar ook op de speciale games die zijn gericht op dit populaire sportevenement. Dixons heeft verschillende games in het assortiment die zich speciaal richten op voetballiefhebbers. Bijzonder in trek zijn FIFA 10 en PES 2010, games waarbij alle facetten van voetbal aan de orde komen. De games zijn voor verschillende soorten consoles beschikbaar. Dixons breidt het assortiment van deze sport games binnenkort verder uit met vele nieuwe titels die eraan komen. Bovendien kunnen consumenten met een Air Miles kaart alle games voor 10% betalen met Air Miles.

Dixons
Dixons is de grootste keten van Nederland waar consumenten terecht kunnen voor het nieuwste op het gebied van persoonlijke elektronica. Onder het motto `Haal eruit wat erin zit' helpt Dixons zijn klanten het maximale uit hun aankoop te halen. Deskundigheid, service en klantvriendelijkheid staan centraal in het beleid. Het assortiment bestaat uit A-merken en wordt aangeboden in 170 filialen en op www.dixons.nl.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Eddy Assies, Directeur Dixons, telefoonnummer (073) 646 07 00.

---- --