Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Steelcase introduceert twintig nieuwe producten

Amsterdam, 21 december 2009 ­ Steelcase, marktleider in de kantoormeubelbranche en specialist op het gebied van werkomgevingen, ontwikkelt zijn producten met in gedachte de eindgebruiker en veranderende trends in het werken. Steelcase investeert veel in kennis en design. Onderzoeken en gebruikerservaringen zijn de basis voor innovatieve ontwerpen en toekomstgerichte producten die mooi, functioneel en duurzaam zijn. Het bedrijf lanceert in de periode april 2009 tot en met maart 2010 twintig nieuwe producten, waarvan er inmiddels acht op de markt zijn verschenen.

In een steeds mobielere werkomgeving komt Steelcase aan de wensen van de moderne

werknemer tegemoet met producten die het welbevinden van de werknemer verbeteren. Dit zorgt voor meer plezier in het werk. Functionaliteit, design en duurzaamheid vormen de rode draad in het ontwerp van alle producten van Steelcase.

De producten Share It, Reply, Please visitor, Fusion, Partito Rail & Shelf, Forward Compact, 1+1 en Fliptop Twin heeft Steelcase onlangs gelanceerd. Tot april 2010 zal het bedrijf nog eens twaalf nieuwe producten uitbrengen.

Functie en design
Producten van Steelcase zien er niet alleen mooi uit, ze ondersteunen een optimale manier van werken, zowel samen als individueel, en geven ergonomisch comfort. De gebruiker krijgt meer bewegingsvrijheid en is in staat effectiever en efficiënter te werken. Om optimale oplossingen te ontwikkelen, heeft Steelcase in samenwerking met Ipsos onderzoek gedaan naar de verschillende trends in het werken.

Uit een van de onderzoeken van Steelcase blijkt dat zeventig procent van alle nieuwe ideeën gegenereerd wordt wanneer men met anderen samenwerkt. Daarbij geeft 78 procent van de Europeanen aan dat ze meer mogelijkheden willen hebben om informatie en ervaringen te delen met collega's. Steelcase vertaalt dit in producten die gericht zijn op samenwerken, ofwel de 'Effectief samenwerken' aanpak.

Duurzaamheid
Duurzaamheid is doorgevoerd in alle producten die Steelcase ontwikkelt. Aan duurzaam produceren ligt veel onderzoek ten grondslag. Zo doet Steelcase bijvoorbeeld onderzoek naar de te gebruiken materialen. De keuze valt op materialen die zowel bij de productie als voor de eindgebruiker de gezondheid ten goede komt. Volgens Ipsos onderzoek van Steelcase heeft 22 procent van de Europese werknemers minimaal één keer per week hoofdpijn en heeft 24 procent last van een slechte binnenluchtkwaliteit. De juiste materialen dragen bij aan een schoner binnenmilieu op kantoren. De verbeterde luchtkwaliteit heeft positieve invloed op de prestatie van de werknemers, omdat kwalen als hoofdpijn minder voorkomen. Steelcase ontwerpt producten die eenvoudig en snel te demonteren zijn en waarvan de materialen vervolgens hergebruikt kunnen worden. Daarbij wordt ook rekening gehouden met het verminderen van het verpakkingsvolume van producten, zodat bij het vervoer minder vrachtwagens nodig zijn. Dit levert een reductie van de CO2-uitstoot en brandstof op. Het optimaal benutten van kantooroppervlakte is tevens onderdeel van het streven van Steelcase naar een duurzamere samenleving. In de Vodafone-kantoren in Amsterdam en Maastricht heeft Steelcase een aantal van deze visies, zoals de cradle to cradle-filosofie, en oplossingen over inrichting toegepast.

Product
Share It en Reply zijn goede voorbeelden van nieuwe producten waar functionaliteit en duurzaamheid in een herkenbaar Steelcase-design zijn uitgevoerd.

Share It is een nieuwe productlijn van Steelcase die ontworpen is met de focus op een nieuwe manier van opbergen en het maximaliseren van het gebruik van ruimte. Share It bestaat in zijn complete vorm uit lockers, persoonlijke, gedeelde en meetingpoint opbergruimte. Het opbergsysteem is een modulaire ruimteverdeler die het kantoor structuur geeft en de behoefte tot samenwerken ondersteunt. "Touch down" punten, ofwel meetingpoints, met geïntegreerde opbergruimte kunnen gebruikt worden voor informeel overleg

en kan 'intuïtief' worden aangepast aan het lichaam van de gebruiker; de stoel reageert als het ware op de gebruiker.

In beide producten zijn geen schadelijke stoffen of zware metalen verwerkt. Share It is samengesteld uit 17 procent recyclebare materialen en is qua gewicht voor 97 procent recycelbaar, voor de Reply is dit 98 procent. De stoel gebruikt daarnaast 58 procent minder verpakkingsvolume.

()
De eerstvolgende producten die Steelcase uitbrengt zijn producten die samenwerking ondersteunen. Hieronder valt ook Media:scape. In de netwerkwereld van vandaag is samenwerken steeds belangrijker en de werkomgeving beperkt zich niet meer tot de eigen werkplek. Samenwerken kan door de werkomgeving worden gestimuleerd en ondersteund, bijvoorbeeld met de Media:scape. In dit meubel heeft Steelcase mediaoplossingen geintegreerd in het ontwerp, zodat gebruikers snel en makkelijk kunnen vergaderen en informatie kunnen delen.

Kijk voor een sneakpreview van de producten die Steelcase tot april 2010 zal uitbrengen op: Steelcase.nl

Over Steelcase
Steelcase helpt personen en bedrijven over de hele wereld effectiever en efficiënter te werken. Het bedrijf doet dit door kennis, producten en diensten te leveren die het mogelijk maken een inspirerende werkomgeving te creëren. Dit wordt bereikt door de integratie van architectuur, meubels en technologie. Steelcase is sinds 1974 wereldwijd marktleider in de kantoormeubelbranche en specialist in de werkplekomgeving.

Elk Steelcase-product is milieuvriendelijk en duurzaam. Van het ontwerp op de tekentafel tot het einde van de levenscyclus spelen milieuoverwegingen een doorslaggevende rol bij productie, keuze voor stevige materialen, transport, gebruik, en hergebruik. Het bedrijf verwierf met zijn Think stoel in 2006 in de Verenigde Staten het eerste Cradle to Cradle certificaat dat ooit is uitgegeven. Het portfolio van Steelcase bestaat uit interieurarchitectuurproducten, meubelsystemen, technologische producten, stoelen, verlichting en archiveringsgerelateerde producten en diensten. De jaaromzet in het boekjaar 2009 was ongeveer $ 3,2 miljard.

Steelcase en zijn dochterondernemingen werken met dealers op meer dan 850 locaties, hebben fabrieken op meer dan 27 locaties en ongeveer 13.000 werknemers wereldwijd. De Class A Common Stock van de onderneming wordt verhandeld op de New York Stock Exchange onder het symbool SCS. Meer informatie vindt u op www.steelcase.nl.

Voor meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal voor de pers


Ingezonden persbericht