Glazen huis krijgt bezoek van glazen koelkast

21/12/2009 11:41

New Message B.V.

GRONINGEN - 21 december 2009. Het Glazen Huis van 3FM, dat deze week op de Grote Markt in Groningen staat, vormt de aanleiding voor een opmerkelijke stunt van bierbrouwer Hertog Jan.

De bierbrouwer uit Arcen heeft zondagnacht pal voor het Glazen Huis een Glazen Koelkast geplaatst, met daarin drie flesjes bier voor de DJ's.

Hoe langer de Glazen Koelkast blijft staan, hoe meer geld 3FM ophaalt. Want aan het eind van elke dag doet Hertog Jan een gulle donatie aan Serious Request, en daarmee het Rode Kruis. De Glazen Koelkast wordt dag en nacht bewaakt.

Meesterbrouwer Gerard van den Broek over de stunt: "Het thema van onze nieuwe campagne luidt: Het beste bier. Het wachten waard. We vinden de actie van Serious Request, waarin de DJ's ook dagenlang moeten wachten, zeer aansprekend en willen hen met de Glazen Koelkast een hart onder de riem steken. De Glazen Koelkast is een uniek exemplaar, en wordt daarom ook voor het goede doel geveild."

Vanaf maandag kan er geboden worden op de site van Serious Request.

Over Hertog Jan

De bijzondere bieren van Hertog Jan worden gebrouwen in de authentieke Hertog Jan brouwerij in Arcen, die jaarlijks zo'n 40.000 bezoekers trekt. Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn pilsener en ruime assortiment aan speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van 's werelds leidende brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Dommelsch, Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Beck's.

Foto: Het wachten waard. Hertog Jan heeft zondagnacht pal voor het Glazen Huis van 3FM een Glazen Koelkast geplaatst, met daarin 3 flesjes bier voor de DJ's. Daarnaast doet de bierbrouwer iedere dag een gulle donatie aan het goede doel.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.inbev.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,