De Persgroep


Overeenstemming verkoop NRC

20 december 2009

De Persgroep Nederland B.V. bereikt overeenstemming over de verkoop van haar belang in NRC Handelsblad B.V. aan Egeria en aandeelhouders van Het Gesprek

De Persgroep Nederland B.V. ("De Persgroep") heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van haar belang in NRC Handelsblad B.V. ("NRC Media") aan een combinatie van Egeria en aandeelhouders van Het Gesprek ("Egeria/Het Gesprek").

Christian Van Thillo, gedelegeerd bestuurder van De Persgroep: "Met de verkoop van NRC Media zetten wij een belangrijke stap in de verdere uitvoering van onze strategie voor de Persgroep Nederland (voorheen PCM Uitgevers). We kunnen ons voortaan volop concentreren op onze vier titels AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool, terwijl NRC Media zelfstandig verder aan haar toekomst kan bouwen. Dit was de wens van NRC Media, maar ook wij vonden dat deze transactie nodig was om een levendige concurrentie in de kwaliteitspers mogelijk te maken want daarmee is iedereen beter af. De nieuwe eigenaar Egeria/Het Gesprek is een financieel sterke partij met een grondige kennis van de mediamarkt. We wensen hen veel succes met deze kostbare titels".

De ondernemingsraad en de redactieraad hebben positief advies uitgebracht over de voorgenomen verkoop. De betrokken vakorganisaties en de SER zijn geïnformeerd. De afronding van de transactie wordt verwacht in februari 2010 en is onder voorbehoud van goedkeuring door de relevante mededingingsautoriteit.