De Persgroep
Overeenstemming verkoop NRC
20 december 2009
De Persgroep Nederland B.V. bereikt overeenstemming over de verkoop
van haar belang in NRC Handelsblad B.V. aan Egeria en aandeelhouders
van Het Gesprek
De Persgroep Nederland B.V. ("De Persgroep") heeft overeenstemming
bereikt over de verkoop van haar belang in NRC Handelsblad B.V. ("NRC
Media") aan een combinatie van Egeria en aandeelhouders van Het
Gesprek ("Egeria/Het Gesprek").
Christian Van Thillo, gedelegeerd bestuurder van De Persgroep: "Met de
verkoop van NRC Media zetten wij een belangrijke stap in de verdere
uitvoering van onze strategie voor de Persgroep Nederland (voorheen
PCM Uitgevers). We kunnen ons voortaan volop concentreren op onze vier
titels AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool, terwijl NRC Media
zelfstandig verder aan haar toekomst kan bouwen. Dit was de wens van
NRC Media, maar ook wij vonden dat deze transactie nodig was om een
levendige concurrentie in de kwaliteitspers mogelijk te maken want
daarmee is iedereen beter af. De nieuwe eigenaar Egeria/Het Gesprek is
een financieel sterke partij met een grondige kennis van de
mediamarkt. We wensen hen veel succes met deze kostbare titels".
De ondernemingsraad en de redactieraad hebben positief advies
uitgebracht over de voorgenomen verkoop. De betrokken vakorganisaties
en de SER zijn geïnformeerd. De afronding van de transactie wordt
verwacht in februari 2010 en is onder voorbehoud van goedkeuring door
de relevante mededingingsautoriteit.