KERSTVERKOPEN BOVEN VERWACHTING GOED
18/12/2009 09:37
FUN BELGIUM NV
Op amper een week van de feestdagen ziet vrijetijdsketen FUN een mooie evolutie in de verkoop van kerstartikelen en geschenkbonnen. De totale verkoopcijfers pieken in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Kerstdecoratie zeer in trek
Kerstdecoratie doet het uitzonderlijk goed dit jaar. De verkoop van zowel de totaalpakketten inclusief boom, decoratie en kerstverlichting als van de losse decoratie zit in de lift. Wit is de absolute topper dit najaar. Gevolgd door meer aardse kleuren en metaaltinten. Naast de traditionele kerstbal zien we zeer veel stoffen versiering zoals bloemen en dieren.
De verkoop van kerstartikelen is er bij FUN in de loop van december met 17 % op vooruitgegaan tegenover dezelfde periode vorig jaar.
Bart Coeman, bestuurder van FUN: "Wij stellen vast dat er veel meer geld wordt besteed aan decoratie. Dit is mogelijk een gevolg van het fenomeen dat er steeds meer thuis gevierd wordt. De consument kiest voor knusse, mooie, decoratieve zaken om het hele huis te versieren."
Geschenkbonnen op 1
Het verscheen al eerder in de pers. De Belg geeft en krijgt graag geschenkbonnen. Het ruime aanbod een geschenkbonnen allerhande bij FUN valt duidelijk in de smaak bij de consument. Geschenkbonnen van bekende merken als Vivabox, Cadeaubox, Bongo, Bongo Boutique, Give a Do, MyGazine en het nieuwe Supertube gaan zeer vlot over de toonbank. Ook de Fun Geschenkcheque is in trek.
Bart Coeman: "Ons assortiment bevat een zeer ruime keuze van de geschenkbonnen die op de markt beschikbaar zijn. Dit jaar is de verkoop ervan al met bijna 50 % toegenomen. Deze Kerstperiode is er een grote piek merkbaar. Het succes van de geschenkbonnen is te danken aan het feit dat het waardevolle geschenken zijn die leuk zijn om te krijgen. Bovendien is het een veilig geschenk en vermijd je zo het risico iets te geven dat niet in de smaak valt."
*****
Over FUN
Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.
In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.
Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.
Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.
Fun, daar begint de pret.