FloraHolland
Dienstverlening op maat voor aanvoerders FloraHolland Connect
FLORAHOLLAND, 18 december 2009 (persbericht) - In een markt die
continu in beweging is, is het belangrijk om met nieuwe ontwikkelingen
mee te gaan of ze zelfs voor te zijn. FloraHolland Connect heeft
daarom opnieuw naar de samenstelling van haar dienstenpakketten
gekeken. Aanvoerders van de bemiddelingsorganisatie van FloraHolland
maken in deze periode een keuze voor het komende kalenderjaar.
FloraHolland heeft haar aanvoerders deze week over de verschillende
mogelijkheden geïnformeerd.
Vorig jaar maakten de aanvoerders van FloraHolland Connect voor het
eerst kennis met de dienstenpakketten `Zelf doen', `Samen doen' en
`Laten doen'. De onderverdeling van diensten in deze pakketten blijft
grotendeels gelijk. Wel is het tarief van het `Zelf doen'-pakket
komend jaar verlaagd. Verder is de dienstverlening van het pakket
`Samen doen' uitgebreid, terwijl het tarief gelijk blijft. Aanvoerders
krijgen daarmee in 2010 meer dienstverlening voor hun geld.
Maatwerk in complexe markt
FloraHolland Connect ondersteunt haar aanvoerders met op maat
afgestemde dienstverlening, zeker nu de uitdagingen in de huidige
markt steeds complexer en groter worden. De markt wordt
internationaler, de eisen die gesteld worden aan producten zijn
strenger en de consument is steeds meer geïnteresseerd in de herkomst
en productiewijze van bloemen en planten. Op deze ontwikkelingen kan
FloraHolland samen met de aanvoerders inspelen.
Aanvoerders die hun producten verhandelen via FloraHolland Connect,
hebben tot en met 15 januari 2010 de tijd om een keuze te maken uit
één van de pakketten. Wil de ene aanvoerder zijn producten samen met
FloraHolland Connect in de markt zetten, een andere aanvoerder kiest
er juist voor om zelf de verkoop en orderafhandeling uit te voeren.
Ook kan FloraHolland Connect de aanvoerder het verkoopproces helemaal
uit handen nemen. Een Persoonlijk Verkoper gaat dan namens de
aanvoerder op pad om marktkansen te creëren en te benutten.
Naast de verschillende pakketten kunnen aanvoerders hun behoefte aan
ondersteuning op de markt verder aanvullen met losse extra diensten.
Voorbeelden hiervan zijn: extra marktinformatie, aanvullende
productpromotie, risicomanagement en kwaliteitsbegeleiding. Resultaat
is, dat een aanvoerder beter kan inspelen op veranderingen in de
markt. De professionaliteit wordt verhoogd en de afzetkosten worden
verlaagd.
Digitaal zakendoen neemt toe
Ook de ontwikkelingen rondom digitaal zakendoen gaan bij FloraHolland
snel. De webshops van PlantConnect.nl en FloraHolland e-Trade hebben
zich inmiddels ontwikkeld tot praktische en gebruiksvriendelijke
verkoopinstrumenten.
Kwekers en kopers ontwikkelen daarnaast ook hun eigen webshops.
FloraHolland streeft naar standaardisatie in systemen. Digitaal
zakendoen wordt efficiënter wanneer het aanbod nog maar op één plek
hoeft te worden ingevoerd en kopers hun informatie bij één bron kunnen
ophalen. Er zijn dan ook steeds meer kopers die het assortiment in hun
eigen webshop vullen met het direct verkoopbaar aanbod uit de webshops
van PlantConnect.nl en FloraHolland e-Trade. Standaardisatie leidt tot
meer gemak en efficiëntie in de sierteeltketen en lagere
ketenkosten.
Meer informatie in digitale brochure
Alle diensten die FloraHolland Connect vanaf 1 januari 2010 aan haar
aanvoerders aanbiedt, zijn gebundeld in de brochure `Uw keuze, onze
dienstverlening'. Deze digitale brochure is als pdf beschikbaar en te
downloaden op de website www.floraholland.com
(Aanvoeren/Bemiddelen/Dienstverlening 2010). Aanvoerders met vragen
over de dienstverlening van FloraHolland Connect kunnen contact
opnemen met T +31 (0)297 39 38 88 of T +31 (0)174 63 55 55.
Bij de foto: Kwekersaanbod in de presentatieruimte van FloraHolland
Connect