FloraHolland


Dienstverlening op maat voor aanvoerders FloraHolland Connect

FLORAHOLLAND, 18 december 2009 (persbericht) - In een markt die continu in beweging is, is het belangrijk om met nieuwe ontwikkelingen mee te gaan of ze zelfs voor te zijn. FloraHolland Connect heeft daarom opnieuw naar de samenstelling van haar dienstenpakketten gekeken. Aanvoerders van de bemiddelingsorganisatie van FloraHolland maken in deze periode een keuze voor het komende kalenderjaar. FloraHolland heeft haar aanvoerders deze week over de verschillende mogelijkheden geïnformeerd.
Vorig jaar maakten de aanvoerders van FloraHolland Connect voor het eerst kennis met de dienstenpakketten `Zelf doen', `Samen doen' en `Laten doen'. De onderverdeling van diensten in deze pakketten blijft grotendeels gelijk. Wel is het tarief van het `Zelf doen'-pakket komend jaar verlaagd. Verder is de dienstverlening van het pakket `Samen doen' uitgebreid, terwijl het tarief gelijk blijft. Aanvoerders krijgen daarmee in 2010 meer dienstverlening voor hun geld.

Maatwerk in complexe markt
FloraHolland Connect ondersteunt haar aanvoerders met op maat afgestemde dienstverlening, zeker nu de uitdagingen in de huidige markt steeds complexer en groter worden. De markt wordt internationaler, de eisen die gesteld worden aan producten zijn strenger en de consument is steeds meer geïnteresseerd in de herkomst en productiewijze van bloemen en planten. Op deze ontwikkelingen kan FloraHolland samen met de aanvoerders inspelen. Aanvoerders die hun producten verhandelen via FloraHolland Connect, hebben tot en met 15 januari 2010 de tijd om een keuze te maken uit één van de pakketten. Wil de ene aanvoerder zijn producten samen met FloraHolland Connect in de markt zetten, een andere aanvoerder kiest er juist voor om zelf de verkoop en orderafhandeling uit te voeren. Ook kan FloraHolland Connect de aanvoerder het verkoopproces helemaal uit handen nemen. Een Persoonlijk Verkoper gaat dan namens de aanvoerder op pad om marktkansen te creëren en te benutten. Naast de verschillende pakketten kunnen aanvoerders hun behoefte aan ondersteuning op de markt verder aanvullen met losse extra diensten. Voorbeelden hiervan zijn: extra marktinformatie, aanvullende productpromotie, risicomanagement en kwaliteitsbegeleiding. Resultaat is, dat een aanvoerder beter kan inspelen op veranderingen in de markt. De professionaliteit wordt verhoogd en de afzetkosten worden verlaagd.

Digitaal zakendoen neemt toe
Ook de ontwikkelingen rondom digitaal zakendoen gaan bij FloraHolland snel. De webshops van PlantConnect.nl en FloraHolland e-Trade hebben zich inmiddels ontwikkeld tot praktische en gebruiksvriendelijke verkoopinstrumenten.
Kwekers en kopers ontwikkelen daarnaast ook hun eigen webshops. FloraHolland streeft naar standaardisatie in systemen. Digitaal zakendoen wordt efficiënter wanneer het aanbod nog maar op één plek hoeft te worden ingevoerd en kopers hun informatie bij één bron kunnen ophalen. Er zijn dan ook steeds meer kopers die het assortiment in hun eigen webshop vullen met het direct verkoopbaar aanbod uit de webshops van PlantConnect.nl en FloraHolland e-Trade. Standaardisatie leidt tot meer gemak en efficiëntie in de sierteeltketen en lagere ketenkosten.

Meer informatie in digitale brochure
Alle diensten die FloraHolland Connect vanaf 1 januari 2010 aan haar aanvoerders aanbiedt, zijn gebundeld in de brochure `Uw keuze, onze dienstverlening'. Deze digitale brochure is als pdf beschikbaar en te downloaden op de website www.floraholland.com
(Aanvoeren/Bemiddelen/Dienstverlening 2010). Aanvoerders met vragen over de dienstverlening van FloraHolland Connect kunnen contact opnemen met T +31 (0)297 39 38 88 of T +31 (0)174 63 55 55.

Bij de foto: Kwekersaanbod in de presentatieruimte van FloraHolland Connect