Sanoma Uitgevers
NUsport
Bundeling van Sportweek en NUsport
---
18.12.09
Sanoma Uitgevers bundelt de activiteiten van Sportweek en NUsport en
komt vanaf half maart 2010 met één topsportmerk: NUsport. NUsport zal
verschijnen als weekblad, online en mobiel.
Door het combineren van contentkwaliteit en bereik van Sportweek en
NU.nl streeft Sanoma naar een plek in de top drie van de Nederlandse
sportmedia. Nu zijn de sportuitgaves van Sanoma nog verspreid over
drie kanalen: het weekblad Sportweek, Sportweek.nl en NUsport.nl. Door
de bundeling van het bereik van Sportweek en NU.nl wordt NUsport
direct de grootste Nederlandse sportsite. Bovendien ontstaat een
schaalvergroting die meer mogelijkheden biedt voor de advertentie- en
lezersmarkt, aldus uitgever Sport Jan Paul de Wildt.
Wederzijdse meerwaarde
Door de samenvoeging van NUsport en Sportweek ontstaat een sportmerk
dat met zijn redactionele en commerciële slagkracht meer uit de markt
zal halen, zegt De Wildt. In juni dit jaar is bij wijze van pilot door
Sportweek en NUsport de Tour de France site opgezet. De resultaten van
de pilot bevestigen de wederzijdse meerwaarde van het samenwerken.
Kansen voor NU.nl
Joris van Lierop, uitgever NU.nl, is ook enthousiast over de
samenwerking: Deze opzet biedt kansen voor NU.nl om verder te groeien
op het belangrijke thema sport. En ook om ons merk via nieuwe kanalen
als een printuitgave bij consumenten onder de aandacht te brengen.
Naam Sportweek verdwijnt
NUsport gaat vallen onder de verantwoordelijkheid van de uitgever
Sport, Jan Paul de Wildt, en wordt gehuisvest bij het sportcluster in
Hoofddorp. De naam Sportweek komt te vervallen. Door de integratie van
Sportweek met NUsport vervallen ruim 3 banen. De bundeling betreft een
voorgenomen besluit. De ondernemingsraden zijn hier vandaag over
geïnformeerd.