Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
17 december 2009

----------

Knuffelcampagne Kinderfonds online op netwerk Microsoft

De 'knuffelcampagne', een grote donateurwervende campagne van het Ronald McDonald Kinderfonds, gaat maandag 21 december online op het netwerk van Microsoft. Knuffels vertellen op onder meer MSN, Hotmail en Messenger het verhaal van hun zieke of gehandicapte 'baasje' en roepen op donateur te worden van het Kinderfonds.

Het knuffelkonijn van Tom speelt de hoofdrol in de internetcampagne. In een filmpje spreekt de knuffel de kijker aan en vertelt over Tom, die al enige tijd in het ziekenhuis ligt. Dankzij het nabijgelegen Ronald McDonald Huis zijn Toms ouders dichtbij en kunnen ze hem elke avond voor het slapengaan, net als thuis, een knuffel komen geven. Daardoor voelt Tom zich even minder ziek.

Naast het filmpje bestaat de campagne uit een reeks foto's waarin andere knuffeldieren figureren. Op het voetbalveld vertelt de knuffel van Bas dat hij zo blij is dat Bas, die gehandicapt is, kan sporten bij het Ronald McDonald Centre. En de knuffel van Emma vertelt dat zij in Ronald McDonald VU Kinderstad even helemaal vergeet dat ze ziek is. In totaal passeren acht verschillende knuffeldieren de revue die allemaal een eigen verhaal vertellen. De knuffels roepen de internetbezoekers op om donateur te worden van het Ronald McDonald Kinderfonds, zodat dit nog veel meer zieke en gehandicapte kinderen een helpende hand kan bieden.

Voor de tweede keer in Nederland wordt de 'side-kick-ad' gebruikt; een toepassing die de hele homepage van MSN.nl even opzijschuift voor de knuffelcampagne van het Ronald McDonald Kinderfonds.

De campagne is geheel dankzij sponsoring tot stand gekomen. Microsoft Advertising stelt ruimte beschikbaar op MSN.nl, Windows Live Messenger, Windows Live Hotmail en Xbox. Twee jonge creatieven, Ralf van Wieringen (copy) en Erik de Heij (art), ontwikkelden de campagne met de belangeloze steun van Art Directors Club Nederland (ADCN) en online reclamebureau Red Urban.

Ook aan de productie van het filmpje hebben verschillende partijen belangeloos meegewerkt. Voor de opnames kwam de filmcrew van Eencamera kosteloos filmen. Catherine van Woerden, al dertig jaar de stem achter Ieniemienie van Sesamstraat, gaf het knuffelkonijn een stem en Radio 538 stelde een geluidsstudio beschikbaar om deze op te nemen. Fotograaf Corné Bastiaansen zorgde gratis voor het beeldmateriaal.

De knuffelcampagne sluit heel goed aan bij het warme gevoel dat het Kinderfonds wil overbrengen. Miranda Noorlander, hoofd fondsenwerving & communicatie: "Een knuffel betekent voor een kind veiligheid en warmte. Dat is precies wat het Kinderfonds met zijn Huizen, Huiskamers,Vakantie- en Sport & Spellocaties realiseert voor zieke en gehandicapte kinderen."

De campagne gaat 21 december online op het netwerk van Microsoft en loopt vier weken. De verschillende banners zijn gelinkt aan www.kinderfondsknuffels.nl en de campagne is ook via www.kinderfonds.nl te bekijken.

----------



Ingezonden persbericht