Keuzekado van de baas? Feelgoodproduct favoriet
Functionele geschenken minder in trek, bevestigen eerste bestellingen
CAPELLE A/D IJSSEL, 20091217 -- Het is zover: de eerste 10.000 werknemers hebben hun kerstgeschenk voor dit jaar uitgekozen. De bestellingen laten zien dat ze neigen naar producten die doen dromen, zoals romans, reistrolleys en parfums. Functionele producten zijn uit de gratie.
Ieder jaar krijgen honderdduizenden werknemers van hun baas een luxebon van ChapeauKado, die hen de mogelijkheid geeft om zelf een kerstgeschenk uit te kiezen. De eerste bestellingen van 2009 zijn inmiddels binnen. Wat blijkt? Boeken worden het vaakst gekozen, gevolgd door reistrolleys, horloges en parfums.
Vorig jaar werd de top-3 van meest geselecteerde geschenken ingenomen door functionele producten: broodroosters, gereedschapssets en tijdschriftabonnementen. Boeken en parfums haalden toen niet eens de top-10. `Werknemers hebben dit jaar duidelijk meer behoefte aan ontspanning,' zegt Leonie Benjamins, directeur van ChapeauKado. `Dat is begrijpelijk, na een jaar hard werken in crisistijd.'
Een ChapeauKado kan ingeruild worden voor drie soorten geschenken: producten, belevenissen en goede doelen. Vorig jaar doneerde 8% van de ChapeauKado-ontvangers de waarde van de bon aan een goed doel. 12% koos voor een belevenis, zoals een dagje snowboarden of een overnachting in een luxehotel. Benjamins verwacht dat deze categorieën dit jaar aan populariteit zullen inboeten. `Werknemers grijpen deze feestmaand aan om zichzelf in de watten te leggen.'
Over ChapeauKado
ChapeauKado, onderdeel van Jos! Premiums & Gifts, biedt bedrijven sinds 2006 de tools om hun medewerkers en relaties te motiveren, te feliciteren en te stimuleren. Op elk gewenst moment - Kerst of Pasen, verjaardag of geboorte - zorgt ChapeauKado voor een origineel, kwalitatief hoogstaand concept dat elke keer weer verrast. Meer informatie vindt u op www.chapeaukado.nl