Ingezonden persbericht

Greetz.nl steunt actie van De Telegraaf en het Nationaal Ouderenfonds
Duizenden extra kerstgroeten voor opa en oma

Amsterdam, donderdag 17 december 2009 - Deze week startte de actieweek 'Kerstgroet aan de ouderen' die dagblad De Telegraaf samen met het Nationaal Ouderenfonds organiseert. Greetz.nl steunt de jaarlijkse kerstactie door zo'n 3.000 basisschoolkinderen in Nederland de mogelijkheid te bieden om hun opa en oma gratis een kerstkaartje te sturen. In totaal zijn er 100 basisscholen aangeschreven om via Greetz.nl kosteloos een kerstkaart uit te zoeken of zelf te maken en te versturen. Dertig leerlingen van de Crayenesterbasisschool in Heemstede stuurden deze week de eerste kerstkaarten aan hun grootouders.

Uit de jaarlijkse kerstmonitor van Greetz (die vorige week bekend is gemaakt) blijkt dat Nederlanders dit jaar weer massaal kerstkaarten versturen. Ruim 90 procent van Nederland verstuurt een kaartje om iemand een 'Prettige kerst' of een 'Gelukkig Nieuwjaar' toe te wensen. "We vergeten natuurlijk niet graag iemand. Zo'n 200.000 ouderen in Nederland ontvangen echter zelden bezoek of post. Om deze reden dragen we graag een steentje bij om een aantal ouderen extra te verrassen tijdens de feestdagen," aldus Niek Veendrick, Country Manager Greetz Nederland.

Kerstgroet aan de ouderen

Deze week loopt de actieweek 'Kerstgroet aan de ouderen' die De Telegraaf samen met het Nationaal Ouderenfonds organiseert. In deze week wordt er aandacht gevraagd voor eenzaamheid onder ouderen. Net als vorig jaar roept De Telegraaf organisaties en bedrijven vanuit het hele land op om zoveel mogelijk attenties mogelijk te maken voor ouderen.

Over de Kerstmonitor
De Kerstmonitor is in opdracht van Greetz uitgevoerd door Panelwizard onder Nederlanders vanaf 16 jaar. Het onderzoek is middels een online enquête gedaan. De steekproef van 582 panelleden vormt een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking op geslacht, leeftijd (vanaf 16 jaar), opleiding, arbeidsparticipatie, gezinssituatie en inkomen. De steekproefomvang levert bij een betrouwbaarheid van 95 procent een maximale afwijking van 4,3 procent van de werkelijke situatie.

Over Greetz
Greetz is de eerste online service waar je echte, gepersonaliseerde wenskaarten kunt maken en versturen. Greetz helpt je attent en betrokken te zijn op momenten dat je iets bijzonders voor elkaar wil doen. De verzender bepaalt zelf hoe de wenskaart eruit komt te zien. Je hebt de keuze uit een kaart met eigen foto of uit één van de ruim 4.000 beelden uit de collectie. Daarnaast bepaal je zelf de tekst en de verdere vormgeving van de wenskaart. Een kaart die voor 18.00 uur is gemaakt, wordt dezelfde dag nog door Greetz verzonden naar de ontvanger. Greetz verstuurt op deze wijze per jaar zo'n 4 miljoen kaarten.

Greetz is in 2008 als één van de meest veelbelovende Europese technologiebedrijven aangewezen door Red Herring voor de prestigieuze Red Herring 100 Europe. Ook behaalde Greetz in 2008 de derde plek
en in 2009 een nominatie voor de Technology fast 50 van Deloitte, waarin de snelgroeiende Nederlandse technologiebedrijven onderling worden vergeleken. Dit jaar breidde Greetz tevens uit naar het buitenland met onder meer een overname van Ahaoho in Duitsland. Greetz is gevestigd te Amsterdam en heeft momenteel ruim 40 medewerkers. Greetz heeft een Thuiswinkel Waarborg. Greetz® is een geregistreerd merk. www.greetz.nl

Noot voor de redactie