Stadsdelen geven kleur aan stadslogo
17-12-2009
stadslogo Een nieuwe versie van het merkboek Almere is vandaag
gepresenteerd tijdens de Politieke Markt. Het is een handboek met
kaders en richtlijnen voor het merk Almere, dat nu naast het stadslogo
ook uitwerkingen kent voor Poort, Haven, Stad, Hout en Buiten. Met
deze eigen logo's die toch duidelijk "Almere" zijn, kunnen de
stadsdelen zich onderscheiden wanneer de marketingboodschap specifiek
betrekking heeft op hun eigen deel van de stad.
Het gebruik van het stadslogo of stadsdeellogo's is niet voorbehouden
aan de gemeente of Almere City Marketing, maar het is de bedoeling dat
alle partijen in de stad, die zich inzetten voor promotie van de stad,
zorgdragen voor dat herkenbare gezicht naar buiten.
"Met het stadslogo en de stadsdeellogo's geven we een complete set aan
middelen om dat gezicht onmiskenbaar Almere te laten zijn", aldus
Annemarie Jorritsma, Burgemeester en tevens portefeuillehouder
communicatie en marketing. "We zijn een groeiende stad met heel veel
partijen die bijdragen aan het gezicht van Almere naar buiten".
Hoe zet de stad de logo's in?
o Zodra iets plaatsvindt in de hele stad of in meer dan één stadsdeel,
dan wordt altijd het stadslogo gebruikt.
o Wanneer bijvoorbeeld een evenement in één stadsdeel plaatsvindt, of
je promoot iets dat specifiek bij een stadsdeel dat stadsdeel hoort
(bijvoorbeeld de havenkom van Almere Haven) dan kies je voor het
bijbehorende stadsdeellogo.
o Vindt het evenement plaats in één stadsdeel, maar is het een geheel
Almeerse aangelegenheid die niet specifiek bij dat stadsdeel hoort
(met andere woorden, het kan overal plaatsvinden), dan kies je voor
het stadslogo.
Bedrijven en organisaties uit Almere die het stadslogo of
stadsdeellogo willen gebruiken kunnen voor toestemming en informatie
contact opnemen met Almere Citymarketing.
Gemeente Almere