Shakira vindt nieuwe hoofdsponsor voor Europese tournee
17/12/2009 12:45
Press Release
Leusden, 17 december 2009 - SEAT en Shakira hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend die de Spaanse autofabrikant tot hoofdsponsor van de op handen zijnde Europese tournee van de international popster maakt. Deze overeenkomst verbindt het jonge en sportieve imago van SEAT met het muzikale talent van Shakira, die momenteel zeer succesvol is met haar nieuwste album 'She Wolf'. De Colombiaanse zangeres wordt dankzij de samenwerking een zeer gewaardeerde ambassadeur voor het merk SEAT tijdens haar nieuwe Europese tournee.
Een onderdeel van de samenwerking tussen SEAT en Shakira is de steun aan onderwijs wereldwijd. Het Spaanse automerk zal daartoe nauw gaan samenwerken met de Barefoot Foundation, de stichting die Shakira al op 18-jarige leeftijd oprichtte, voor extra ondersteuning en om kinderen die onder zeer erbarmelijke omstandigheden opgroeien, toch de kans op onderwijs te bieden.
Het is niet de eerste keer dat SEAT en Shakira de krachten bundelen voor het goede doel. In 2007 sponsorde SEAT de Europese 'Oral Fixation' tournee naar aanleiding van het gelijknamige album van de zangeres, met optredens in onder andere Oslo, Praag, Londen, Parijs, Stockholm, Berlijn en in Arnhem. SEAT initieerde destijds een inzamelingsactie die meer dan EUR 100.000 opleverde voor de Pies Descalzos Foundation van Shakira. Op haar beurt signeerde de populaire zangeres een paarse SEAT Leon die werd omgedoopt tot SEAT Leon Pies Descalzos, die tijdens de Barcelona International Motor Show werd overhandigd aan de winnaar van een verloting, waaraan iedereen die een euro doneerde aan Shakira's stichting automatisch deelnam.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl