Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Enquête Fancy: bijna 40% tienermeiden geeft liefdesleven 8 of hoger

Hoofddorp, 13 december 2009 - Ruuim driekwart van de Nederlandse tienermeiden geeft haar liefdesleven een voldoende. 37,8% geeft zichzelf zelfs een 8 of hoger! Dit blijkt uit de Liefdes & Sex-enquête 2009 van meidenglossy Fancy.

Bijna 2000 meiden - met een gemiddelde leeftijd van 16 jaar - vulden de enquête in op www.fancy.nl. Tienermeiden blijken niet alleen tevreden over hun liefdesleven, ook over hun bedprestaties zijn ze te spreken. 43,3% geeft haar sexleven een 7. Bijna een kwart zegt zeker een 8 te verdienen en 6,9% is zo tevreden dat ze zichzelf een 9 of 10 toekennen. Slechts 11,8% is ontevreden over haar bedprestaties.

Eerste keer: heaven or hell?
Voor een derde was de ontmaagding 'best oké, maar niet super'. Ruim 12% daarentegen vond het fabulous! Iets meer dan 6% heeft er spijt van.

Met alcohol


* Sex met alcohol op is makkelijker volgens 16,2%


* Ik heb nog nooit sex gehad zonder alcohol op, zegt 2,7%


* 26% heeft alleen weleens gezoend toen ze dronken was en is nooit tegen haar zin in verder gegaan

Liegen mag

Een leugentje om bestwil vertellen is geen schande. Maar liegen over je sexleven, doen tienermeiden dat? Ja, zegt 29,7%. Zeggen dat je ontmaagd bent terwijl dat niet zo is, liegen dat je verder bent gegaan dan in het echt het geval was, een negatieve sexervaring niet vertellen of zeggen dat je minder ver bent gegaan dan in werkelijkheid. 27,4% bespreekt haar liefdes- en sexleven ook met haar ouders.

Top 3 boys waarmee Fancy-girls het liefst een beschuitje eten:

Zac Efron (19,7%)

Chace Crawford (18,3%)

Robert Pattinson (11,4%)

Boekje open

BN'ers Ferry Doedens (GTST) en Mark Labrand (Radio 538 DJ) geven in Fancy een reactie op een aantal vragen uit de Liefdes & Sex-enquête. Zo doet Mark Labrand een (klein) boekje open over zijn eerste keer en vertelt Ferry hoe zijn ideale date eruitziet.

Fancy 13 met de complete uitslag van de enquête ligt vanaf vandaag in de winkel.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een om omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (