Jongeren willen verzekering tegen vreemdgaan partner

16/12/2009 10:05

UVIT

De helft van de jongeren zou zich het liefst willen verzekeren tegen het vreemdgaan van de partner. Dat is één van de opvallende resultaten van een onderzoek naar zekerheid onder jongeren, uitgevoerd in opdracht van jongerenverzekering ZEKUR van verzekeraar Univé.

Op de vraag 'waar zou jij je het liefst voor willen verzekeren in een relatie' zijn vooral jonge vrouwen uitgesproken; maar liefst 58,8% kiest voor een verzekering tegen het vreemdgaan van de partner. Voor mannen is een trouwe partner (39,8%) ongeveer even belangrijk als de blijvende aantrekkelijkheid van de eega (35,4%). Goede seks komt, ook voor mannen (15%), slechts op de derde plaats. Leuke schoonouders is voor jongeren geen grote pre; slechts 2,4% van de jongeren zou zich willen verzekeren tegen 'Meet the Fockers' taferelen.

Goede werksfeer en inhoudelijk werk belangrijker dan salarisstijging

Als jongeren in hun werk zich voor één ding zouden mogen verzekeren, dan kiest een meerderheid (41,9%) voor een goede werksfeer met inspirerende collega's. Opvallend is dat 70% een leuke werksfeer en leuk werk belangrijker vindt dan salarisstijging.

Premie zorgverzekering

Voor een lagere zorgpremie zouden jongeren het liefst alleen betalen voor zorgdiensten die ze ook daadwerkelijk gebruiken (43,1%). De verzekering online afsluiten (41,1%), herhaalrecepten online bestellen (34,1%) en een keuze uit twee overzichtelijke pakketten (32,1%) zijn ook dingen die jongeren over zouden hebben voor een lagere premie. Een verhoogd eigen risico houden jongeren daarentegen liever binnen de perken. Slechts 13,5% van de jongeren is niet bereid om een van bovenstaande aanpassingen aan te brengen in zijn of haar verzekeringspakket ten bate van een verlaging van de maandelijkse premie.

ZEKUR.nl

Het kwantitatieve onderzoek is door Try Out Jongerenmarketing en Intomart GfK in opdracht van jongerenverzekering ZEKUR van Univé uitgevoerd. Een representatieve steekproef van ruim 500 jongeren in de leeftijd van 18 tot 32 jaar zijn bevraagd over het thema "hoe zekur voel jij je?". Dit is ook het thema van de ZEKUR online video campagne ontwikkeld door Zideo Media uit Hilversum. Uit ruim 60 door jongeren ingezonden video's heeft Zideo Media 13 videoboodschappen ontwikkeld ter illustratie van het thema. Op http://zekur.zideo.nl staan de zelfgemaakte video's van en door jongeren.

ZEKUR heeft de laatste maanden al duizenden nieuwe klanten mogen begroeten.

ZEKUR dankt zijn populariteit onder jongeren ondermeer aan het feit dat het de goedkoopste zorgpremie van Nederland heeft. ZEKUR is voordelig doordat je de verzekering online afsluit. Daarnaast heeft Univé voor ZEKUR een aantal zorgaanbieders gecontracteerd voor planbare ziekenhuiszorg en bestel je je herhaalrecepten via de Internet Apotheek. Als ZEKUR-klant kun je van nog meer voordelen profiteren. De volgende zorg valt namelijk buiten het verplichte eigen risico: bestellingen van de pil bij de Pil Express en fysiotherapie bij één van de voorkeursaanbieders van ZEKUR.





http://zekur.zideo.nl