Hanzehogeschool Groningen kiest voor innovatieve videowanden van Sony


BADHOEVEDORP, 20091215 -- De Hanzehogeschool Groningen heeft zes innovatieve videowanden aangeschaft bij Sony Professional. De hogeschool is de eerste onderwijsinstelling, zelfs het eerste Nederlandse bedrijf, dat dit unieke systeem heeft geïmplementeerd. Hiermee zet de Hanzehogeschool Groningen zich ook op technologisch gebied op de kaart.

Henk Zwetsloot, directeur van het Instituut voor ICT van de Hanzehogeschool Groningen: "Ons doel is een ambitieuze studiecultuur te creëren. Om dat te verwezenlijken zijn we steeds op zoek naar innovatieve ideeën om de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren. Zo vinden wij het belangrijk dat (top)talent de ruimte krijgt te excelleren. Om onze studenten die kans te geven moeten wij als hogeschool vernieuwend zijn en blijven. We waren op zoek naar een nieuw technologisch systeem waarmee we onze studenten kunnen uitdagen om op creatieve wijze met techniek bezig te zijn en waarmee zij boven zichzelf uit kunnen stijgen. Het Ziris Canvas systeem voldoet volledig aan deze behoefte."

Vernieuwen is noodzakelijk
Met het inzetten van de nieuwste technologieën willen we toekomstige studenten interesseren in een opleiding in de technologie en dan vooral in de ICT. Onze studenten werken tijdens hun opleiding met uitstekende up-to-date apparatuur. We willen een ambitieuze studiecultuur creëren waarbij onze studenten ook te maken krijgen met andere facetten van de samenleving. Met deze nieuwe schermen van Sony gaan ICT-studenten en studenten van de Academie Minerva (voor Beeldende Kunst en Vormgeving) samenwerken om digitale kunst te presenteren.

Naast een actuele opleiding waarin de integratie tussen ICT en audiovisuele middelen een grotere plaats krijgt is ook het doel om meer scholieren te interesseren voor een toekomst in de ICT en in het verlengde daarvan meer ICT professionals af te leveren aan de maatschappij. In de nabije toekomst wordt namelijk een groot tekort verwacht aan hoog opgeleide ICT'ers.

Over Ziris Canvas
Organisaties zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om te communiceren en Ziris Canvas levert hiervoor vrijwel onbeperkte creatieve mogelijkheden. Ziris Canvas is een nieuw concept voor het uitzenden van HD-content. Het biedt de vrijheid om opvallende schermlay-outs te creëren door het afspelen van inhoud met HD-resolutie in elke grootte, vorm of richting. Beeld kan worden uitgezonden in Full HD op elk scherm of in Ultra HD op de hele videowand.
De technologie wordt aangedreven door de Cell Processor die is ontwikkeld voor de Sony Playstation3 (PS3). Ziris Canvas is onderdeel van het Sony Ziris digital signage (narrowcasting) systeem van Sony Professional.

Over Hanzehogeschool Groningen
Het onderwijsaanbod van de Hanzehogeschool Groningen omvat 70 bacheloropleidingen, 4 programma's voor Associate degree en 13 masteropleidingen. Er zijn Nederlandse, Duitse en Engelstalige opleidingen. De Hanzehogeschool Groningen heeft vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam en telt ruim 24.000 studenten en 2.600 personeelsleden. De Hanzehogeschool Groningen is de oudste multisectorale hogeschool van Nederland, in 2008 vierde zij haar 210-jarig bestaan. De hogeschool ontwikkelt zich met ruim 30 lectoraten tot een kennisinstelling voor toegepast onderzoek. Dit gebeurt uiteraard in nauwe samenwerking met het bedrijfsleven en non-profit instellingen.

Over Sony
Sony is een innovatieve producent van audio-, video-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor zowel de consumenten als zakelijke markt wereldwijd. Sony staat bekend om zijn audiovisuele producten, zoals de BRAVIA LCD High Definition (HD) televisie, Cyber-shot digitale camera, Handycam-camcorder en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en professionele HD-uitzendapparatuur, met in het bijzonder de XDCAM HD. Sony biedt een complete end-to-end High Definition-productketen en is met elektronica, muziek, films, games en online ondernemingen een van de belangrijkste entertainmentmerken ter wereld. Wereldwijd werken bij Sony ongeveer 170.000 mensen. Sony is langdurige verbintenissen aangegaan als officiële sponsor van de UEFA Champions League tot 2012, als Official FIFA Partner tot 2014 en als wereldwijde sponsor van de FIFA World Cup in 2010 en 2014. Sony inspireert hiermee miljoenen voetbalfans over de hele wereld. Wereldwijde website van Sony:
www.sony.net/

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Over Sony Professional
Sony Professional, een afdeling van Sony Europe, is een toonaangevende leverancier van AV-/IT-oplossingen. Deze oplossingen zijn gericht op organisaties die werkzaam zijn in de mediabranche, netwerkvideobewaking, detailhandel, gezondheidszorg en de evenementen- en transportsector. Al meer dan 25 jaar biedt Sony Professional producten, systemen en applicaties om de creatie, bewerking en distributie van digitale audiovisuele content mogelijk te maken. Sony's Professional Services afdeling, die systeemintegratie verzorgt, biedt zijn klanten toegang tot de deskundigheid en lokale kennis van professionals uit heel Europa. Samen met een netwerk van gevestigde technologiepartners levert Sony consultancy en oplossingen waar de behoeften van klanten centraal staan. Hierbij wordt de jarenlange expertise en state of the art technologie van Sony en zijn partners ingezet om de klant optimaal van dienst te zijn.





Ingezonden persbericht