Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 11 december 2009

Trouw wint Rank a Brand Media Award

Dagblad Trouw heeft de Rank a Brand Media Award 2009 gewonnen. Vrijdagmiddag 11 december ontving Trouw de award vanwege de inspanningen om maatschappelijk verantwoord te ondernemen.

Trouw dankt de award aan de toezegging om met ingang van 1 januari 2010 te drukken op FSC-gecertificeerd papier, gemaakt van duurzaam gekapt hout. Daarnaast is Trouw zuinig met energie, gebruikt het een 'groene' server en wordt op de redactie Fair Trade koffie gedronken.

Martijn Rademakers noemt de onderscheiding een beloning voor de inspanningen die Trouw levert. "Wij zijn ons als krant al langer bewust van milieu en duurzaamheid, schrijven er op www.trouw.nl/groen ook veel over. Dan moet je als bedrijf ook de daad bij het woord voegen, practice what you preach. Als medium lopen wij nu weliswaar nog voorop, hopelijk zet deze award ook onze collega´s aan het denken."

Trouw is het multimediale informatieplatform voor de HBO+ consumenten met idealen, de Cultureel Creatieven: bewuste, betrokken burgers en creatieve consumenten die graag een bijdrage willen leveren aan een betere, gezonde, eerlijke en duurzame wereld. Deze groeiende en gewilde doelgroep herkent zich in de speerpunten van Trouw: onderwijs & opvoeding, natuur & milieu, levensbeschouwing, maatschappelijke betrokkenheid en zorg.

Noot voor de redactie (