Stadsdeel Amsterdam Centrum
---
Extra drukte bij Burgerzaken in december en januari
10 december 2009
Stadsdeel Centrum verwacht in december en januari grote extra drukte
aan de loketten van Burgerzaken. Dan verloopt van veel Amsterdammers
hun eerste Nederlandse identiteitskaart. Kom dus op tijd naar het
stadhuis voor deze en andere zaken, om de drukte zoveel mogelijk te
ontlopen.
Als u nog voor het einde van dit jaar zaken moet regelen bij de
afdeling Burgerzaken van stadsdeel Centrum, dan raden wij u aan dit zo
snel mogelijk te doen. Naarmate we het einde van jaar naderen zal het
er steeds drukker worden, is de verwachting. Bij het aanvragen van een
nieuwe identiteitskaart moet u bovendien rekening houden met enige
dagen verwerkingstijd - een extra reden dus om niet te wachten tot het
allerlaatste moment, zeker niet als de kaart vóór 1 januari moet zijn
vernieuwd.
Afspraak maken
Bij de afdeling Burgerzaken van stadsdeel Centrum kan voor het
aanvragen van een identiteitskaart telefonisch een afspraak worden
gemaakt. U hoeft dan niet lang te wachten, want u kunt terecht op een
van tevoren afgesproken tijd! Bel voor het maken van zo'n afspraak op
maandag tot en met vrijdag (tussen 08.30 en 15.30 uur) met het
algemeen telefoonnummer van de gemeente: 14 020. De afspraak vindt
plaats in de ochtenduren op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag
tussen 8.30 tot 11.30 uur. Onze medewerkers vertellen u precies wat u
mee moet nemen.
Openingstijden
U kunt natuurlijk ook zonder afspraak bij de afdeling Burgerzaken
terecht: dat kan tijdens de vrije inloopuren op maandag, dinsdag,
woensdag, vrijdag van 08.30 tot 15.30 uur, en op donderdag van 12.00
tot 19.00 uur. U vindt Burgerzaken in de overdekte hal van stadsdeel
Centrum in het Stadhuis. De Burgerlijke Stand (huwelijk, ondertrouw
e.d.) is op werkdagen geopend van 8.30 tot 14.30 uur. Het aangeven van
geboorte en overlijden kan van 8.30 tot 15.30 uur. Het
Voorlichtingsloket, tot slot, is elke werkdag
---