Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Breda, 10 december 2009
Bredase garage wordt Allround Mobility Center
In de voormalige Renault garage aan de Tramsingel in Breda start Eric Janssens (28), directeur van Janssens Vastgoed BV, een nieuw concept voor de autobranche: het Allround Mobility Center. Mobiliteitsbedrijven kunnen in het nieuwe concept showroom, werkplaats en kantoorruimte per m2 huren. Ook voor de klanten biedt de krachtenbundeling van mobiliteitsbedrijven veel voordelen.
Janssens groeide op in een auto-familie. In 1965 startte zijn vader Harry Janssens een DAF-garage in Roosendaal. "Later werd dat Volvo en daarna Renault. Het bedrijf werd uitgebreid met vestigingen in Etten-Leur en Breda. Ook het dealerschap van Nissan kwam erbij in Roosendaal. Enkele jaren geleden is de keuze gemaakt om de dealeractiviteiten af te stoten en alleen verder te gaan met het vastgoed. Renault wilde namelijk in Nederland terug naar vijftien grote dealerbedrijven. De keuze was dus fuseren of andere bedrijven overnemen. Het bedrijf is toen verkocht aan Cuelenaere-Van der Boom, CuBoom. Dat was een goede overnamekandidaat: een familiebedrijf met een goede reputatie en alle personeelsleden konden blijven."
Na de overname is Janssens, die toen nog als consultant werkte bij Capgemini, het bedrijf ingestapt om het vastgoed te beheren en de voormalige dealeractiviteiten af te wikkelen. Samen met zijn zus, Caroline, vormt hij de directie van het bedrijf. Begin dit jaar ging de Renault dealer failliet en kwamen de bedrijfspanden in Roosendaal en Breda leeg te staan. In de garage in Etten-Leur vond Auto Indumij onderdak, dat het Renault-dealerschap voor de regio West-Brabant overnam van CuBoom.
"Je moet je dan eerst afvragen wat je kunt doen met dergelijke panden. Je kunt er niet zomaar detailhandel in vestigen vanwege het bestemmingsplan. Dus denk je aan autobedrijven. Kenmerkend voor deze tijden is dat ondernemers kostenbesparing willen en dat de consument steeds kritischer wordt. Vanuit die gedachte zijn we op het idee gekomen voor ons nieuwe concept: het Allround Mobility Center."
Janssens richt zich in eerste instantie op de autobranche. Bedrijven kunnen showroom, werkplaats en kantoren huren per vierkante meter in het grote pand aan de Tramsingel 48. "Het Total-benzinestation blijft. Daarnaast kun je aan heel veel mogelijkheden denken: de verkoop van auto's, bedrijfswagens en caravans. Maar ook aan het repareren of onderhouden daarvan, een wasserette en het inbouwen van navigatieapparatuur en telefoons. Ook lease- of financieringsmaatschappijen en taxibedrijven behoren tot de mogelijkheden. Gezamenlijk vormen ze één groot mobiliteitsbedrijf waar alle diensten en producten worden aangeboden."
De krachtenbundeling van mobiliteitsbedrijven moet leiden tot het aantrekken van een groter en breder publiek. Verder zal de gezamenlijke huisvesting en marketing leiden tot kostenbesparing. "Je krijgt een beetje het Bijenkorf-idee", meent Janssens. "De consument hoeft voor al zijn mobiliteitsbehoefte nog maar naar één plek te gaan: Het Allround Mobility Center Breda".
Noot voor de redactie
Ingezonden persbericht