Ingezonden persbericht


Inter Access en BHVB sluiten partnership voor ISM®-implementaties

Hilversum, 10 december 2009 - IT-dienstverlener Inter Access heeft een partnership gesloten met BHVB, dat het servicemanagementframework ISM® (Integrated Service Management) heeft ontwikkeld. Het partnership voorziet erin dat Inter Access optreedt als implementatiespecialist bij organisaties die kiezen voor ISM®.

ISM® is de snel opkomende standaard voor IT-servicemanagement. Het is een geïntegreerd framework met een implementatiemethode. Het framework omvat onder meer een out-of-the-box geïntegreerd procesmodel, standaardhelpdesktoolinrichting, templates voor procedures en werkinstructies, en standaarddocumenten voor onder meer SLA's en rapportages. Het ISM®-procesmodel is direct afgeleid van ITIL, maar is sterk vereenvoudigd, waardoor het makkelijker inzetbaar is.

Door de grote mate van standaardisatie is ISM® binnen twee tot vier maanden in elke organisatie in te voeren. Standaardonderdeel van de implementatie is procescoaching. Die vindt plaats na de installatie en begeleidt de organisatie bij het stelselmatig beter leren omgaan met het ISM®-raamwerk. Daarbij kan een organisatie gebruikmaken van 'best practices', zoals die in bijvoorbeeld ITIL, ASL, BiSL, COBIT of MOF zijn gedocumenteerd. Procescoaching voorkomt de terugval die veel organisaties doormaken na een traditionele ITIL-invoering.

BHVB is blij met het partnership. Het bedrijf verwacht door de samenwerking meer organisaties te bereiken, waarvoor ISM® een goed uitgangspunt is voor de implementatie van servicemanagementprocessen. Inter Access op zijn beurt biedt klanten nu de mogelijkheid om op versnelde wijze de IT-dienstverlening onder controle te krijgen en aantoonbaar te verbeteren.

Han Dieperink, lid hoofddirectie van Inter Access: "Door de huidige conjunctuur zien we een duidelijke kentering in de markt als het gaat om de inrichting van processen en het beheren daarvan. De markt vraagt tegenwoordig steeds meer om kant-en-klare oplossingen die snel inzetbaar zijn. Bij bijna elk bedrijf zijn de beheerprocessen gebaseerd op ITIL en hebben ze dezelfde basis, maar zijn ze net iets afwijkend. ISM biedt antwoord op de veranderde behoefte. Door de ruime ervaring in procesimplementaties en verandertrajecten is Inter Access zeer goed in staat ook deze variant op het procesmodel succesvol te implementeren."

"ISM is de basis van een groeiend netwerk van bedrijven die hun krachten en producten bundelen voor een efficiëntere standaardwerkwijze in ICT-afdelingen", aldus Wim Hoving, directeur van ontwikkelaar BHVB. "Alle lessen van de afgelopen vijftien jaar zijn door ons geanalyseerd en vervolgens gestandaardiseerd. Het resultaat is in één framework ondergebracht, dat gebruikmaakt van vaak al aanwezige managementtools. Daarmee worden heel veel uren bespaard, die anders zouden worden besteed aan het 'opnieuw uitvinden van het wiel'. Steeds meer bedrijven sluiten zich bij die aanpak aan. Met Inter Access als implementatiepartner voorzien wij dat een groot aantal organisaties in Nederland versneld gebruik kan gaan maken van deze nieuwe standaard."

###

Over ISM®
ISM® is ontwikkeld door Bureau Hoving & Van Bon (BHVB). Rondom ISM® zijn diverse ondersteunende producten en diensten geconcentreerd. TOPdesk, ExpertDesk, Clientele en iET ITSM zijn bekende helpdesktools die met ISM® integreren. Daarnaast ondersteunen tools als MAVIM (Rules), Protos (BPMOne), DKS-Procesmanager, ProcessPublisher, Learning Guide en Sensusmethode de publicatie van het ISM-framework. Verdere diensten zijn scans, certificering op basis van COBIT of ISO20000 en opleidingen.

ISM® wordt in heel verschillende organisaties gebruikt, waarmee de generieke toepasbaarheid wordt onderstreept. Zo wordt de standaard gebruikt bij kleine en grote ziekenhuizen (bijvoorbeeld Zaans Medisch Centrum en UMC St.-Radboud in Nijmegen), bij onderwijsinstellingen (bijvoorbeeld ROC Noorderpoort), bij administratieve organisaties als banken en verzekeraars (bijvoorbeeld ING-AN), maar ook bij waterschappen, gemeentes en bij productiebedrijven als Flora Holland, ENECO of de luchtvaartmaatschappij transavia.com Voor meer informatie: www.ismportal.nl

Over Inter Access
De vakkundigheid van de ruim 1.100 medewerkers in Nederland en België gecombineerd met onafhankelijk ondernemerschap, maken van Inter Access de IT-dienstverlener bij uitstek voor middelgrote en grotere organisaties in de publieke sector, handel, industrie en financiële dienstverlening. Inter Access biedt deze organisaties een totaalaanbod voor ontwerp, realisatie en beheer van hun volledige informatievoorziening.

Met kerncompetenties rond IBM, Microsoft, Oracle, SAP en open source-technologie ontwikkelt Inter Access effectieve oplossingen voor 'het nieuwe werken', servicegeoriënteerde processen en adaptieve infrastructuren. Deze oplossingen zijn gericht op het creëren van een groter vermogen om te veranderen. Hiervoor ontvangt Inter Access jaar na jaar prestigieuze innovatieprijzen.

Inter Access onderscheidt zich door een eigen aanpak, waarbij het bedrijf elke dag werkt aan een open en constructieve werkrelatie met zijn klanten. Daardoor ontstaat er ruimte voor verandering, aanscherping en nieuwe inzichten. Voor meer informatie: www.interaccess.nl



Ingezonden persbericht