Persbericht
Y'All preferred supplier Trinicom
Trinicom neemt strategisch belang van 34% in integratiepartner Y'All
Wilp, 10 december 2009 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is een partnership aangegaan met software- ontwikkelbedrijf Y'All. Y'All treedt op als preferred supplier, op het gebied van dataconversie, systeemintegratie en managementrapportages. Bovendien verzorgt Y'All maatwerktoevoegingen en aanpassingen voor het klantcontact systeem Trinicom T5. Naar buiten toe treden de twee partijen op als één: Trinicom.
Y'All richt zich op het ontwikkelen van (maatwerk)oplossingen voor systeemintegratie en business intelligence. Gebruikmakend van innovatie en bewezen technologie, wordt ICT door Y'All ingezet om de stroom van informatie tussen en binnen organisaties te optimaliseren. Een belangrijk onderdeel van de activiteiten van Y'All betreft data-integratie projecten. Y'All koppelt databases, applicaties en bestanden, waarbij de integriteit van de bestaande systemen centraal staat.
De samenwerking is begonnen dankzij een toevallige samenloop van omstandigheden. Een klant van Y'All wilde het systeem vervangen door min of meer gestandaardiseerde tools, waarvoor Trinicom werd geselecteerd. Helaas hield het verhaal daarmee voor Y'All op. Tot het moment dat zowel de klant als Trinicom contact opnamen met Y'All; het oorspronkelijke maatwerksysteem van Y'All paste niet zomaar in de Trinicom standaard. Er moest wederom maatwerk aan te pas komen en hiermee begon het partnership tussen de twee softwareleveranciers. "Wanneer een klant een systeem koopt, gaat het niet meteen draaien zoals gewenst. Vaak wil men het systeem nog aanvullen," zegt Jan Smulders, directeur van Y'All. "Daarbij kan het gaan om functionaliteiten als extra rapportages, maar ook om bijvoorbeeld een koppeling met het oude systeem. Die integratiewerkzaamheden zijn maatwerk en daarin zijn wij bij Y'All gespecialiseerd: Trinicom levert het systeem, wij het maatwerk."
De samenwerking verloopt uitstekend, aldus Smulders. "Er vindt geregeld overleg plaats, langs alle kanalen. De medewerkers van zowel Trinicom als Y'All waarderen elkaar in de samenwerking en er is inmiddels wederzijdse kennis van wat beide partijen kunnen aanbieden. Omdat wij in de praktijk zaken tegenkomen die Trinicom mee kan nemen in de ontwikkelingen, zijn wij ook nauw betrokken bij het ontwikkelingsproces en de optimalisatie. Voor ons betekent de samenwerking toegang tot een enorme markt van klanten die integratiewerkzaamheden willen laten uitvoeren. Daar komen wij als klein bedrijf eigenlijk niet voldoende mee in aanraking. Trinicom zit bij al die grote partijen aan tafel en neemt ons in haar kielzog mee."
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Integratie wordt steeds belangrijker, dat merken wij ook. Steeds meer klanten vragen projecten waarin integratie een grote rol speelt, daarom is het belang van 34% in Y'All tevens een strategische keuze. De samenwerking met Y'All zorgt ervoor dat we dit vanuit één verantwoordelijkheid kunnen aanbieden. Een synergie effect is sterk aanwezig: Y'All kan zich sterker profileren en ook bij verdere ontwikkeling gebruikmaken van de organisatie Trinicom en wij profiteren op onze beurt van hun expertise. Op deze manier kunnen we de klant een nog vollediger dienstenpakket bieden."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: trinicom@influx-pr.com, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale T5 Web selfservice. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie:
Ingezonden persbericht