NeuroFocus breidt zijn Raad van Advies uit met twee van de meest
10/12/2009 02:20
PR Newswire
BERKELEY, Californië, December 10 /PRNewswire/ --
NeuroFocus, het meest vooraanstaande bedrijf voor neuromarketing, heeft
aangekondigd dat het twee nieuwe leden aan zijn Raad van Advies heeft
toegevoegd.
De Raad van Advies bestaat uit wereldwijd erkende deskundigen op het
gebied van neurologie en bedrijfskunde en biedt NeuroFocus en zijn cliënten,
waarvan er vele op de top 100 lijst van het tijdschrift Fortune staan,
consultanten van topkwaliteit.
Dr. Hans-Jochen Heinze
Dr. Heinze is een Directeur van het Leibnitz Instituut voor Neurobiologie
Magdeburg, Afdeling Gedragsneurologie, in Maagdenburg, Duitsland.
De eminente carrière van Dr. Heinz heeft onder meer leidinggevende
posities omvat voor een aantal van de beste instellingen voor neurologie in
Duitsland en in de wereld. Naast zijn huidige positie, heeft hij onder meer
gewerkt bij het Max Planck Instituut, de Otto von Giericke Universiteit, het
Centrum voor Neurologie aan de Universiteit van Bremen en een aantal andere
instellingen met een soortgelijke status in de wereldwijde wetenschappelijke
gemeenschap.
Zijn professionele prestaties zijn erkend door aanstellingen in de Senaat
van de Duitse Onderzoeksstichting en de Raden van Advies van de Alexander von
Humboldt Stichting en de Internationale Universiteit van Bremen, plus vele
andere wetenschappelijke organisaties. Dr. Heinze is lid van de Duitse
Academie van Natuurwetenschappers LEOPOLDINA en hij heeft de hoogste prijzen
voor zijn werk ontvangen van Duke University, de Otto von Guericke
Universiteit en hij heeft bovendien de DUBOIS-DEBAUQUE prijs voor
Elektronfysiologie ontvangen, een prijs die eens in de vier jaar wordt
uitgereikt.
Dr. Heinze heeft zijn medische doctorsgraag verkregen van de Medische
Faculteit in Hannover. In zijn brede onderzoeksactiviteiten heeft hij zich
onder (veel) meer bezig gehouden de neurale mechanismen van cognitie,
geheugen en taal en corticale organisatie, plasticiteit van de hersenen en
hemisferische specialisatie.
Dr. Anna Christina Nobre
Dr. Nobre leidt het Hersen- en Cognitielaboratorium en het Centrum voor
Hersenafbeeldingen in realtime van de Universiteit van Oxford in Oxford,
Engeland. Zij is de Universiteitsprofessor in Cognitieve Neurologie bij de
faculteit voor Experimentele Psychologie en een staflid voor Psychologie in
New College. Zij is ook een adjunct professor aan de Northwestern
Universiteit in Chicago, Illinois, Verenigde Staten.
Bij het Hersen- Cognitielaboratorium leidt Dr. Nobre onderzoeken in een
scala van voorlopende methodes voor hersenafbeeldingen, waaronder fMRI, MEG,
EEG en TMS. Deze neurologische methoden worden gecombineerd met
gedragsstudies om de neurale systemen die cognitieve functies in de hersenen
van mensen ondersteunen, te onthullen.
Veel van het werk van het Laboratorium richt zich op het begrijpen van
hoe de hersenen snel opvolgende voorspellingen doen over gebeurtenissen die
zich voordoen om te zorgen voor een zo goed mogelijk begrip en actie. Andere
onderzoeksonderwerpen zijn onder meer de voorstelling van tijd; de invloed
van motivatie op perceptie en hoe ervaringen worden aangepast door sociale
factoren.
Dr. Nobre heeft in 1992 haar Doctorsgraad ontvangen van de Yale
University, waar zij zich richtte op binnen de schedel gelegen en niet
invasieve elektrofysiologische onderzoeken naar menselijke cognitie. Tijdens
onderzoek na het behalen van haar doctorsgraad, en later bij Harvard, van
1992 tot 1994, was zij betrokken bij een aantal van de eerste onderzoeken
naar hersenafbeeldingen van cognitieve functies in de menselijke hersenen.
Over NeuroFocus
NeuroFocus (www.neurofocus.com) biedt geavanceerde neurologische kennis
en expertise aan de werelden van merken, productontwikkeling en verpakking,
reclame maken, marketing in winkels en vermaak. cliënten van NeuroFocus zijn
onder meer bedrijven op de top 100 lijst van het tijdschrift Fortune in
tientallen categorieën, waaronder auto's, verpakte goederen voor consumenten,
voedsel en drank, financiële diensten, internet, detailhandel en vele andere
industrieën. De cliënten in de vermaakcategorie zijn onder meer grote
bedrijven in de omroep-, kabeltv- en filmindustrie.
Het bedrijf gebruikt mensen met wetenschappelijke achtergronden en met
doctorsgraden in neurologie en marketing van de Universiteit van Californië
in Berkeley, MIT, Harvard, Oxford en andere vooraanstaande instellingen,
samen met mensen met ervaring op leidinggevend niveau in bedrijven en
consultatie. De Nielsen Company is een strategisch investeerder in
NeuroFocus.
Tom Robbins van NeuroFocus, +1-510-526-9882, of +1-510-367-1920, tom.robbins@neurofocus.com
-