Ruime voldoende voor provinciale dienstverlening
09 december 2009 - Nieuwsartikel
Klanten geven de dienstverlening van de provincie een ruime voldoende.
Zij zijn onder meer tevreden over de informatievoorziening van de
provincie, bijvoorbeeld over de wegwerkzaamheden op de provinciale
wegen.
Ook de contacten met de medewerkers scoren een ruime voldoende. Dat
blijkt uit de klantenmonitor 2009 waarvan Gedeputeerde Staten kennis
hebben genomen.
Naast de positieve punten geven de klanten ook aan op welke gebieden
de provincie verbetering kan aanbrengen. Zo blijkt onder meer dat
weggebruikers behoefte hebben aan file-informatie op de provinciale
wegen. En zouden aanvraagprocedures voor subsidie versimpeld moeten
worden. De uitkomsten van het onderzoek zullen worden gebruikt om de
dienstverlening verder te verbeteren
Achtergrond
In 2007 is de provincie gestart met het meten van de
klanttevredenheid. De uitkomsten zijn stabiel: in 2007 scoorde de
provincie een 7.1, dit jaar is dat een 7.2. Ruim 1.500 inwoners,
bedrijven en (overheids-) organisaties hebben in 2009 meegewerkt aan
het onderzoek. Zij zijn gevraagd naar hun mening over onder andere het
beheer van provinciale (vaar)wegen en fietspaden, de openbaar
vervoerhaltes, de afhandeling van subsidieaanvragen,
vergunningaanvragen, handhavingsbezoeken en de telefonische
dienstverlening van de provincie. Meer informatie vindt u in
onderstaande Klantenmonitor.
* Klantenmonitor 2009 (pdf - 1,42 mb)
Zie het origineel