Ingezonden persbericht
Muziektalent doet online auditie voor Serious Request
GRONINGEN - Onbekend Nederlands muziektalent kan sinds kort online auditie doen met YouTube video's. Op X-Factor.nl kunnen bezoekers op hun favoriete deelnemers stemmen met een SMS, waarmee zij doneren aan de Serious Request actie van 3FM. Iedere stemmer levert zo een bijdrage in de strijd tegen malaria.
Wat begon als een stageproject is inmiddels uitgegroeid tot een competitie met meer dan 140 solozangers en -zangeressen, zanggroepjes en bands. Student Communicatiesystemen Joost van der Woude: "Ik weet zeker dat er een hoop talent is in Nederland dat de middelen niet heeft om veel mensen te bereiken. Iedereen kan echter een filmpje schieten en deze op X-Factor.nl toevoegen."
Meedoen aan de competitie kost niets en de winnaar gaat in februari 2010 tijdens een volledig verzorgd weekend in Het Paleis in Groningen een eigen single opnemen. De winnaar wordt op 31 januari 2010 bekend gemaakt.