Ingezonden persbericht


PERSBERICHT |8 december 2009 | |
|                          |                          |
Effectieve klimaatbescherming is kinderspel

Schüco toont een tv-commercial op CNBC in het kader van de 15e VN-conferentie over klimaatverandering. Als pionier op dit gebied weet het bedrijf dat duurzame geveltechnologie belangrijk is voor het milieu.

Bielefeld. Gisteren is de 15e Verenigde Naties Klimaatconferentie in Kopenhagen begonnen. Er zijn onderwerpen genoeg voor discussie. Maar is het niet tijd om actie te ondernemen in plaats van alleen te praten? Schüco doet dit al vele jaren en dit staat centraal in de nieuwe campagne. "Jullie volwassenen blijven praten over klimaatbescherming. Ook al is het eenvoudig om er iets aan te doen: met Schüco kozijnen en zonne-energie producten." In de 20 seconden durende tv-commercial komt deze boodschap uit de mond van een jong meisje. Daarmee wijst Schüco - actief in meer dan 75 landen - op de noodzaak van duurzame klimaatbescherming. Vanaf nu is de commercial te zien op het 24-uurs nieuwskanaal CNBC Europe. CNBC is de officiële mediapartner van de klimaatconferentie in Kopenhagen en zendt 20 commercials en hotboards per dag uit. Het doel van de top is om een akkoord te bereiken over een nieuw stelsel van regels van kracht na 2012 en om een vervolg voor het Kyoto-protocol te ontwikkelen. Bovendien zal de uitstoot van broeikasgassen zodanig moeten worden verlaagd dat de opwarming van de aarde beperkt wordt tot minder dan twee graden Celsius.

"Bescherming en behoud van het klimaat en het milieu kennen geen nationale grenzen en vormen een uitdaging voor politici en de maatschappij. Schüco is zich allang bewust van haar verantwoordelijkheid om duurzaamheid te bereiken door middel van milieuvriendelijke oplossingen. Het is tijd om te handelen, energie te besparen en energie op te wekken op milieuvriendelijke manieren", zegt Dirk. U. Hindrichs, President en CEO van Schüco. "Met onze bedrijfsmissie Energy2 zetten wij de standaard van morgen en laten we zien dat klimaatbescherming en economisch succes goed samen kunnen gaan."

Welke resultaten komen er uit de conferentie in Kopenhagen? Kunnen de industriële landen het eens worden over bindende doelstellingen met betrekking tot CO2 reductie? Wat wordt verwacht van de industrie en wat kan een pionier als Schüco nu bereiken? De antwoorden liggen in de uitgebreide know-how en het innovatieve productportfolio van de onderneming. Schüco richt zich op de gebouwen: want daar is een enorme besparing te behalen. Meer dan 30 procent van alle energie wordt verbruikt door gebouwen. Bijvoorbeeld met geveltechnologie kan tweemaal zo veel energie en CO2 bespaard worden als in het wegverkeer.

Het bedrijf is constant bezig om elk soort gebouw zo energie-efficiënt mogelijk te maken. Het doel van Schüco's corporate missie "Energy² - Energie besparen en Energie winnen" is om energie te besparen met sterk thermisch geïsoleerde kozijnen en gevels, en tegelijkertijd energie te genereren met innovatieve zonne-energie systemen. Daarmee zet Schüco de standaarden van vandaag voor de duurzame geveltechniek van morgen. Schüco laat zien hoe technologie, vorm en functie met elkaar samengaan in het gebouw van de toekomst - met maximale veiligheid voor de bewoners, doeltreffende automatisering, en uitstekende ontwerpen zonder concessies te doen aan het comfort. Schüco producten en systemen bepalen de technologische standaard.

Met de thermische isolatie en de automatisering van gebouwen met de Schüco-oplossingen wordt het energieverbruik aanzienlijk verminderd. Met zonnecellen, zonne-thermische overdracht en warmteterugwinning, evolueert de gevel zich tot een autonome energiecentrale die elektriciteit en warmte genereert, en indien nodig koelt. Altijd voorop: Dat is Schüco's doel - vooral wanneer het gaat om de bescherming van het klimaat. In haar onderzoek en tijdens de ontwikkeling van nieuwe energie-efficiënte, duurzame en tegelijkertijd esthetische oplossingen voor de gevel van de toekomst is Schüco gekomen tot een baanbrekende innovatie: het Schüco 2° Concept. Een wereldwijde noviteit, met een concept dat voldoet aan alle essentiële functies voor het verbeteren van de energiebalans van een gebouw in combinatie met een modern design en verfijnde architectuur. Met dit nieuwe concept draagt Schüco bij aan het beperken van de gemiddelde wereldwijde temperatuurstijging tot twee graden Celsius. De bijdrage aan klimaatbescherming: in combinatie besparen alle onderdelen van het systeem samen ongeveer 80 procent energie voor verwarming, koeling en airconditioning in vergelijking met het Duitse EnEV energiebesparingsreferentie-project uit 2009. Een bijzonder kenmerk: de uiterlijke kenmerken van het geveltechniek concept veranderen en met zijn lagen reageert het flexibel op veranderingen die zich bijvoorbeeld voordoen in de verschillende seizoenen, maar ook bij dag en nacht. Wat vandaag in Kopenhagen wordt besproken is nu al realiteit met het Schüco 2° Concept.

Over Schüco
Schüco International KG is de wereldwijde marktleider in aluminium, zonne-energie, staal en kunststofsystemen voor innovatieve geveltechniek. De omzet in 2008 bedroeg EUR 2,2 miljard, een stijging van 20% ten opzichte van het voorgaande jaar. Met meer dan 5.000 medewerkers en 12.000 partnerbedrijven in meer dan 75 landen, biedt Schüco geavanceerde kozijn- en geveltechniek, efficiënte zonne-energie oplossingen en individuele adviezen voor architecten, planners, investeerders en opdrachtgevers. Bij het state-of-the-art Schüco Technology Center, bij het hoofdkantoor in het Duitse Bielefeld, vinden trainingen en opleidingen plaats in een omgeving die aan de normen voor innovatief gebruik van energie voldoen. Daarin wordt Schüco's corporate missie "Energy² - Energie besparen en Energie winnen" weerspiegeld. Voor meer informatie, ga naar www.schueco.nl.