Attribution
Nedstat lanceert geavanceerde Campaign Attribution
Amsterdam, 8 december 2009 - Nedstat kondigt de release aan van de
nieuwe geavanceerde Campaign Attribution feature in Sitestat.
Marketing managers kunnen nu beter dan ooit bepalen wat de bijdrage is
van verschillende online campagnekanalen aan de omzet. De nieuwe
rapportages zorgen voor een duidelijk inzicht in de werkelijke
prestaties van iedere campagne, waardoor marketeers in staat worden
gesteld hun budgetten effectiever te besteden en de omzet uit
campagnes te verhogen.
Voorafgaand aan een online aankoop komt een consument vaak in
aanraking met meerdere marketinguitingen van een organisatie. Hij of
zij kan op de website zijn gekomen door op een zoekmachine advertentie
te klikken, twee dagen daarna op een link in een e-mail en weer een
dag later via een affiliate netwerk. Wanneer het uiteindelijk tot een
aankoop komt, is het de vraag welk kanaal welk deel van de credits
krijgt. In traditionele analytics oplossingen wordt de waarde
toegekend aan het eerste of het laatste campagnekanaal, maar in veel
gevallen kan dat tot onjuiste conclusies leiden en het niet toekennen
van credits aan relevante kanalen.
De nieuwe Campaign Attribution feature in Sitestat biedt marketing
managers de meest uitgebreide en flexibele oplossing in de markt om
deze klassieke marketing uitdaging aan te gaan. Er kan worden gekozen
uit 10 attributiemodellen waaronder eenvoudige modellen als 'eerste
klik 100%', 'laatste klik 100%' en 'gelijkmatig verdeeld', maar ook
meer geavanceerde modellen zoals 'lineair toenemend of afnemend over
tijd'. Het meest geavanceerd is de 'engagement' optie waarbij de mate
van interesse en interactie van de bezoeker bepalend is voor wat er
aan ieder kanaal wordt toegekend.
Marketing managers kunnen nu ook verschillende attributiemodellen
naast elkaar zetten en de resultaten vergelijken. Op die manier kunnen
ze een nog dieper inzicht krijgen in welke campagnekanalen
daadwerkelijk bijdragen aan een beter rendement op hun
campagneuitgaven.
"Deze nieuwe functionaliteit maakt van Sitestat een voorloper als het
gaat om inzichten in de effectiviteit van je campagnes", zegt André
Scholten, Web Analytics Consultant bij Traffic4U. "Door uitsluitend de
laatste campagne alle krediet geven doe je vaak andere campagnes
tekort. Advanced Campaign Attribution in Sitestat maakt het nu
mogelijk om eenvoudig diverse afrekenmodellen naast elkaar te leggen.
Hiermee kun je snel op zoek naar de meeste effectieve verdeling van je
marketingbudget."
"Marketing professionals moeten beschikken over accurate gegevens om
hun online marketing uitgaven te verantwoorden", zegt Ulrike Ziegler,
VP Marketing bij Nedstat. "In de offline wereld kennen we het
klassieke probleem welke actie nu echt verantwoordelijk was voor een
verkoop al langer. In de online omgeving gaat dat nog verder omdat het
vaak rechtstreeks bepaalt welk kanaal betaald krijgt voor de lead. Tot
nu toe was het niet mogelijk deze informatie op een begrijpelijke en
betrouwbare manier te verkrijgen. De nieuwe Sitestat feature lost dit
probleem prachtig op waardoor marketing managers de effectiviteit van
hun marketinguitgaven sterk kunnen verbeteren."
De nieuwe Campagne Attributie feature is beschikbaar voor alle
Sitestat klanten zonder extra kosten.
Details en screenshots kunt u hier vinden. Opmerkingen kunt u plaatsen
op blog.sitestat.com.
marin
Nedstat