Nedstat

Attribution

Nedstat lanceert geavanceerde Campaign Attribution

Amsterdam, 8 december 2009 - Nedstat kondigt de release aan van de nieuwe geavanceerde Campaign Attribution feature in Sitestat. Marketing managers kunnen nu beter dan ooit bepalen wat de bijdrage is van verschillende online campagnekanalen aan de omzet. De nieuwe rapportages zorgen voor een duidelijk inzicht in de werkelijke prestaties van iedere campagne, waardoor marketeers in staat worden gesteld hun budgetten effectiever te besteden en de omzet uit campagnes te verhogen.

Voorafgaand aan een online aankoop komt een consument vaak in aanraking met meerdere marketinguitingen van een organisatie. Hij of zij kan op de website zijn gekomen door op een zoekmachine advertentie te klikken, twee dagen daarna op een link in een e-mail en weer een dag later via een affiliate netwerk. Wanneer het uiteindelijk tot een aankoop komt, is het de vraag welk kanaal welk deel van de credits krijgt. In traditionele analytics oplossingen wordt de waarde toegekend aan het eerste of het laatste campagnekanaal, maar in veel gevallen kan dat tot onjuiste conclusies leiden en het niet toekennen van credits aan relevante kanalen.

De nieuwe Campaign Attribution feature in Sitestat biedt marketing managers de meest uitgebreide en flexibele oplossing in de markt om deze klassieke marketing uitdaging aan te gaan. Er kan worden gekozen uit 10 attributiemodellen waaronder eenvoudige modellen als 'eerste klik 100%', 'laatste klik 100%' en 'gelijkmatig verdeeld', maar ook meer geavanceerde modellen zoals 'lineair toenemend of afnemend over tijd'. Het meest geavanceerd is de 'engagement' optie waarbij de mate van interesse en interactie van de bezoeker bepalend is voor wat er aan ieder kanaal wordt toegekend.

Marketing managers kunnen nu ook verschillende attributiemodellen naast elkaar zetten en de resultaten vergelijken. Op die manier kunnen ze een nog dieper inzicht krijgen in welke campagnekanalen daadwerkelijk bijdragen aan een beter rendement op hun campagneuitgaven.

"Deze nieuwe functionaliteit maakt van Sitestat een voorloper als het gaat om inzichten in de effectiviteit van je campagnes", zegt André Scholten, Web Analytics Consultant bij Traffic4U. "Door uitsluitend de laatste campagne alle krediet geven doe je vaak andere campagnes tekort. Advanced Campaign Attribution in Sitestat maakt het nu mogelijk om eenvoudig diverse afrekenmodellen naast elkaar te leggen. Hiermee kun je snel op zoek naar de meeste effectieve verdeling van je marketingbudget."

"Marketing professionals moeten beschikken over accurate gegevens om hun online marketing uitgaven te verantwoorden", zegt Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat. "In de offline wereld kennen we het klassieke probleem welke actie nu echt verantwoordelijk was voor een verkoop al langer. In de online omgeving gaat dat nog verder omdat het vaak rechtstreeks bepaalt welk kanaal betaald krijgt voor de lead. Tot nu toe was het niet mogelijk deze informatie op een begrijpelijke en betrouwbare manier te verkrijgen. De nieuwe Sitestat feature lost dit probleem prachtig op waardoor marketing managers de effectiviteit van hun marketinguitgaven sterk kunnen verbeteren."

De nieuwe Campagne Attributie feature is beschikbaar voor alle Sitestat klanten zonder extra kosten.

Details en screenshots kunt u hier vinden. Opmerkingen kunt u plaatsen op blog.sitestat.com.
marin