Gebruik zoekterm kortingscodes groeit fors door
AMSTERDAM, 20091207 -- Het gebruik van de zoekterm kortingscode is het laatste jaar verdrievoudigd. Ook het aantal shops dat actief gebruik maakt van kortingscodes neemt maandelijks toe. In de Verenigde Staten werden onlangs alle records op kortingscodewebsites verbroken. Op Black Friday, de eerste vrijdag na Thanksgiving die de periode van kerstaankopen inluidt, noteerde de Amerikaanse couponwebsite Retailmenot.com 920.000 unieke bezoekers. De maandag erop, welke bekend staat als Cyber Monday, werd dit bezoekersrecord alweer verbroken. Ruim een miljoen mensen bezochten toen Retailmenot.com.
De aankoopgekte in de Verenigde Staten rond Thanksgiving kan in Nederland vergeleken worden met de Sinterklaasperiode. Ook in Nederland waren er grote ontwikkelingen te zien in de markt voor online kortingscodes. " Door de populariteitsstijging van kortingscodes en de Sinterklaasperiode zagen wij op onze website een toename van minimaal 82% ten opzicht van de bezoekersaantallen een maand eerder", aldus Jochem Vroom, eigenaar van www.actiecode.nl.
Het gebruik van de zoekterm kortingscode is het laatste jaar verdrievoudigd. Ook het aantal shops dat actief gebruik maakt van kortingscodes neemt maandelijks toe. " Webwinkels gebruiken al langer vouchers met een kortingscode. Maar pas in het afgelopen jaar heeft het gebruik ervan een enorme vlucht genomen", Aldus Richard Sweep (Managing Director Webgains Netherlands) in een artikel over kortingscodes op de website Molblog.
www.actiecode.nl.