Ingezonden persbericht
Persbericht
HORNBACH strijdt mee tegen kinderkanker
Kerstgedachte bij HORNBACH: minimaal 25.000,- voor KiKa
Nieuwegein, 7 december 2009 Wie dit jaar een kerstboom koopt bij HORNBACH,
draagt bij aan onderzoek tegen kinderkanker. De bouwmarktketen schenkt een deel
van de opbrengsten uit de kerstbomenverkoop aan KiKa (Kinderen Kankervrij) en
verwacht daarmee minimaal 25.000,- aan dit goede doel te kunnen doneren.
December is de maand van familie en gezelligheid, samen de feestdagen doorbrengen.
De kerstgedachte van HORNBACH staat dit jaar bovendien in het teken van de dappere
strijd die kinderen en gezinnen voeren tegen kinderkanker. Daarom heeft de bouwmarkt
annex tuincentrum besloten geld te doneren aan KiKa, dat fondsen werft die ten goede
komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Om precies te zijn: aan onderzoek
waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere
behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd. En meer genezing en
kwaliteit.
Duurzame bomen van HORNBACH
Wetenschappelijke studies tonen aan dat een natuurlijke kerstboom bij de productie
vijfmaal zo milieuvriendelijk is als een kunstboom. Vanuit die gedachte verkoopt
HORNBACH diverse soorten kerstbomen, waaronder de blauwe spar, de Servische spar
(Omorica) en de Nordmann. Vooral de Nordmann, met zijn stevige takken en niet
prikkende naalden, is zeer populair. Deze diepgroene kerstbomen, die niet of nauwelijks
naalden loslaten, komen van speciaal voor dit doel aangelegde velden in Denemarken.
Consumenten die een kerstboom kopen bij HORNBACH, strijden dus niet alleen mee
tegen kinderkanker, maar doen ook iets terug voor het milieu en de natuur.
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer
dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele
dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 130 bouw- en tuincentra in
negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21
groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht
vestigingen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top
tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.
Ingezonden persbericht