20091207
PERSBERICHT: KLM INTRODUCEERT ECONOMY COMFORT- ZONE
AMSTELVEEN, 7 december 2009 KLM lanceert vandaag feestelijk haar
nieuwe Economy Comfort- zone met een spectaculaire `zweef act' van
magir Ramana op Schiphol Centrum. De act van Ramana is een knipoog
naar de nieuwe `Choose your personal kind of comfort' reclamecampagne
van KLM, die comfortabel zittende, zwevende passagiers zonder
zichtbare stoel laat zien. De nieuwe Economy Comfort- zone biedt
passagiers meer keuze in zitcomfort in Economy Class.
Een stoel in de nieuwe Economy Comfort biedt tot tien centimeter meer
beenruimte en de rugleuning kan tot twee keer verder naar achteren. Economy
Comfort passagiers kunnen na de landing bovendien eerder van boord omdat de
zone zich vooraan in de Economy Class bevindt. De service en maaltijden in de
Economy Comfort- zone zijn dezelfde als in de Economy Class. Per dag zijn er
meer dan 1.500 van deze stoelen beschikbaar.
Met Economy Comfort breidt KLM de keuzemogelijkheden in zitcomfort van de
passagier die in de Economy Class reist uit. Passagiers konden al kiezen voor een
stoel met extra beenruimte en voor een stoel in een rij van twee. KLM speelt
hiermee in op de veranderende behoeften van de klant: meer keuze in comfort in
Economy Class.
De toeslag voor een stoel in de Economy Comfort zone is tussen de 80 en 150
Euro voor een enkele reis, afhankelijk van het aantal kilometers. Flying Blue
Platinum-deelnemers en reizigers met een volledig flexibel Economy Class-ticket
kunnen Economy Comfort reserveren zonder toeslag. Flying Blue Gold-
deelnemers krijgen 50% korting en Flying Blue Silver-deelnemers 25%.
Als de passagier een ticket geboekt heeft, kan hij of zij een Economy-Comfort
stoel reserveren via Manage My Booking op www.klm.com vanaf 90 dagen voor
vertrek, via een telefonische reservering, via de ticket offices * of via online
check-in op www.klm.com. Op de luchthaven kan het ook via de selfservice
automaten**.
KLM