Ingezonden persbericht

Website breekt records; speelgoed, damesmode en lingerie grootste stijgers
Sinterklaasverkoop bij V&D zeer succesvol

V&D sluit dit jaar de Sinterklaasverkoop af met een omzetstijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. De verkoop van Fashion, La Place en Hardwaren steeg aanzienlijk ten opzichte van 2008. De hoogste omzetgroei kwam dit jaar uit de segmenten speelgoed (+28%), damesmode (+22%), juweliers (+18%), lingerie (+17%) en accessoires (+10%). De vorig jaar gelanceerde website www.vd.nl heeft alle verwachtingen overtroffen met een omzetstijging van 500% ten opzichte van vorig jaar.

2,5 miljoen bezoekers in laatste week
"In tegenstelling tot de verwachtingen van de markt van een Sinterklaasomzet van -7% ten opzichte van vorig jaar, presteert V&D een omzetstijging van +7%", aldus Mark McKeon, CEO V&D. "In de laatste week voor Sinterklaas hebben 2,5 miljoen bezoekers V&D bezocht. De strategie van vernieuwing van onze winkels, onze verbeterde private brands, de introductie van exclusieve A-merken en de enorme inzet van onze medewerkers liggen ten grondslag aan dit succes." Het omgetoverde warenhuis in Winter Wonder Warenhuis heeft er tevens voor gezorgd dat de conversie per klant aanzienlijk is gestegen.

Cadeaus voor familie en online dé trend
Trend is dat er meer online is verkocht dan voorgaand jaar. Opvallend goed verkocht zijn cadeaus en producten waarbij de familie en samenzijn centraal staan, zoals familiespellen en La Place @ Home gerechten. "Online zijn onze verwachtingen overtroffen", bevestigt McKeon. En niet alleen bij www.vd.nl. We zien ook het groeiende succes van www.laplace.nl, de online partyservice van La Place. De verkoop in aanloop naar Sinterklaas is met 20% gestegen!"

Top 3 V&D
* Bordspellen gebaseerd op tv-programma's ('Boer zoekt vrouw', 'Wie ben ik', 'Ik hou van Holland', 'Mijn tent is top', 'OnvoorSPELbaar', 'Deal or no Deal')
* V&D cadeaukaart
* DVD's als Harry Potter en de Halfbloed Prins, Sneeuwwitje

Top 3 V&D online
* LEGO (best verkocht: LEGO politievrachtwagen en DUPLO stad)
* Blond Amsterdam (best verkocht: Blond mok)
* Sapph lingerie

Populair bij La Place
La Place heeft dit jaar voor Sinterklaas de feestelijk opgemaakte schotels het best verkocht, zoals de delicatessen- en tapasschotel.

Over V&D
V&D is onderdeel van de retailgroep Maxeda. Met 62 vestigingen en ruim 11.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.



Ingezonden persbericht