Ingezonden persbericht

07 December 2009

COCA-COLA KERSTCAMPAGNE VERSPREIDT MAGISCHE KERSTSFEER DOOR HEEL

NEDERLAND
In de campagne staan de kersttruck en 3FM Serious Request centraal

Rotterdam ­ Kerst en Coca-Cola zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 75 Jaar
geleden gaf Coca-Cola vorm aan de hedendaagse kerstman en tot op de dag van
vandaag activeert zij kerst groots en magisch via de kersttruck in het openbaar, op tv en
radio.

Vanaf vandaag, maandag 7 december, zal Coca-Cola de magische sfeer van kerst weer
door heel Nederland verspreiden. Coca-Cola heeft een geïntegreerde campagne
ontwikkeld om zoveel mogelijk Nederlanders, thuis en onderweg, in kerststemming te
brengen en hen uit te nodigen een bijdrage te leveren aan 3FM Serious Request. Kerst is
immers de tijd van geven, aan dierbaren, maar ook aan goede doelen.

Kersttruck tot leven
De Coca-Cola kersttruck komt weer tot leven! Vanaf vandaag rijdt de bekende kersttruck
door Nederland en vanaf 10 december bezoekt deze de grote kerstmarkten van een
aantal steden. Om een extra feestelijke stemming te creëeren vinden er live optredens
van 3FM Serious Talent bands en Paula's Pianos plaats. In een speciaal afgezet deel van
de kersttruck zit iedere dag een andere bekende Nederlander als `mystery guest' voor
een bijzondere ontmoeting en een vragenvuurtje. In het kader van geven en genieten
geeft Coca-Cola op een aantal plaatsen een klein verpakking Coca-Cola weg aan dorstige
voorbijgangers. De Coca-Cola kerstman maakt met zijn mini winter wonderland de
ultieme kerststemming compleet.

Als primeur wordt de unieke en magische kersttruck ter veiling aangeboden. De
consument kan dit jaar voor het eerst bieden op een spraakmakend bezoek van deze
truck door tussen 7 en 24 december via www.coca-cola.nl een bod uit te brengen. Het
volledige bedrag komt ten goede aan 3FM Serious Request en de donateur kan de
magische kerstsfeer inclusief een privé pianoconcert met de hele buurt, (sport)vrienden
of collega's beleven.

Unieke bottle
Coca-Cola zal het kerstgevoel ook bij de mensen thuis brengen, tot op de kersttafel. Het
kerstthema wordt binnen de verschillende verkoopkanalen, zoals in de bioscoop,
supermarkt en tankstation, op de verpakking en displaymateriaal vertaald.
Daarnaast heeft Coca-Cola dit jaar weer een unieke aluminium bottle in kerstthema
ontwikkeld die in een 4-pack exclusief en in een beperkte oplage verkrijgbaar zal zijn bij
C1000, de Bijenkorf, BP tankstations en de Coca-Cola kersttruck. Een leuk gebaar omdat
EUR 3,- (adviesprijs EUR 5,-) naar 3FM Serious Request gaat.

Coca-Cola kerstcommercial
Zet de tv aan en laat de Coca-Cola kersttruck de huiskamer in rijden. Vanaf vandaag zal
de fameuze Coca-Cola kerstcommercial weer in de lucht zijn. Ook op de radio zullen
Coca-Cola commercials in het kader van kerst te horen zijn. De unieke alu bottle en de
samenwerking met 3FM Serious Request worden zowel op tv, radio als op straat expliciet
onder de aandacht gebracht.

1

Website
Op de website www.coca-cola.nl is vanaf 7 december meer informatie te vinden over de
hele kerstactivatie van Coca-Cola waaronder de route van de kersttruck, de link naar de
veiling van de kersttruck, de foto's met de Coca-Cola kerstman, de tv commercial en
goodies zoals downloadable songs, wallpapers en een wallpaper creator.

Ondersteuning 3FM Serious Request
Met de kerstcampagne helpt Coca-Cola zoveel mogelijk geld voor 3FM Serious Request
in te zamelen, dit jaar is het doel van de actie de bestrijding van malaria. Coca-Cola
heeft naast de veiling van de truck nog andere activiteiten rondom de kersttruck
georganiseerd. De bezoeker kan eenvoudig dit goede doel steunen door de aankoop van
de alu bottle, het bieden op de kersttruck of het aanvragen van een live nummer bij de
pianiste. Daarnaast kunnen bezoekers op de foto met de Coca-Cola kerstman of een
persoonlijk momentje met de bekende `mystery guest' beleven.

Kortom, Coca-Cola stelt alles in het werk om de feestelijke kerstsfeer door heel
Nederland uit te dragen, zowel voor het positieve gevoel bij de consument als ten
behoeve van 3FM Serious Request.



Ingezonden persbericht