Voetballegendes voegen zich bij McDonald's(R) om de programma's van het sponsorschap van de FIFA 2010 World Cup South Africa(TM) aan te kondigen
03/12/2009 01:27
PR Newswire
KAAPSTAD, Zuid-Afrika, December 3 /PRNewswire/ --
- De zeer uitgebreide campagne van McDonald's omvat exclusieve
spelersescorteprogramma's(TM), innovatieve online spelletjes, activiteiten in
de restaurants, teamsponsorschap en kinderklinieken.
McDonald's heeft vandaag haar zeer uitgebreide globale sponsorschap van
de FIFA World Cup aangekondigd waarbij een reeks klantgerichte programma's
aan bod komen die de aandacht zullen trekken van voetbalsupporters over de
hele wereld. Het is al de vijfde maal op rij dat McDonald's Officiële Sponsor
en Officieel Restaurant is van het wereldkampioenschap voetbal.
McDonald's belooft om de spanning van het meest bekeken sportevenement
ter wereld tot leven te brengen voor de miljoenen klanten en werknemers in
haar meer dan 32.000 restaurants in meer dan 100 landen.
"We zijn vastberaden om onze klanten te voorzien van verschillende
manieren om deel te kunnen nemen aan de spanning en de passie van de FIFA
World Cup in Zuid-Afrika," vertelde Bridget Coffing, onderdirecteur van
Globale Communicatie van McDonald's, vandaag tijdens de internationale
mediabriefing. "Van menu's, verpakkingen en restaurantpromoties met het thema
voetbal tot innovatieve digitale activiteiten, publieke kinderklinieken en
teamsponsorschap, ons doel is het zoals nooit tevoren in contact brengen van
onze klanten met de FIFA World Cup."
Als sterke medestanders van het spelersescorteprogramma van McDonald's
voegden de Franse voetballegende en winnaar van het wereldkampioenschap in
1998, Marcel Desailly, en de Zuid-Afrikaanse voetbalheld John "Shoes" Moshoeu
zich vandaag bij McDonald's om te praten over hun ervaring met een van
McDonald's meest inspirerende initiatieven voor het wereldkampioenschap. Via
dit exclusieve programma van McDonald's zullen 1408 kinderen (van 6 tot 10
jaar) de kans van hun leven krijgen om aanwezig te zijn op het toernooi en op
het veld hand in hand te lopen met hun voetbalhelden. Kinderen zullen
uitgekozen worden door de deelnemende landen via activiteiten die hen
aanzetten tot actief bezig zijn en hun creativiteit inspireren. Tijdens het
toernooi zullen de spelersescortes van McDonald's culturele sites in
Zuid-Afrika bezoeken, nieuwe vriendschappen cultiveren en de sensatie van de
FIFA World Cup(TM) ervaren.
"Ik ben zeer vereerd om betrokken te zijn bij het spelersescorteprogramma
van McDonald's," aldus Desailly. "Via dit initiatief geeft McDonald's
kinderen een levensveranderende mogelijkheid en ik ben persoonlijk getuige
geweest van de positieve impact van deze ervaring."
Moshoeu voegt hieraan toe: "Hier in Zuid-Afrika heeft het
spelersescorteprogramma van McDonald's al honderden dromen waargemaakt
tijdens de Confederations Cup in 2009. Ik was echt geraakt door het effect
van dit programma van McDonald's op onze kinderen en hun families."
Als onderdeel van de aftrap die McDonald's vandaag gaf, zijn ook de
online spelletjes bekend gemaakt die exclusief gespeeld kunnen worden op
www.FIFA.com. Het nieuwe FIFA World Cup voorspellingsspelletje van McDonald's
verbindt online voetbalfans van over de hele wereld die hun kennis en
vaardigheden gebruiken om te voorspellen welke van de 32 teams die deelnemen
aan de FIFA World Cup(TM) de verschillende wedstrijden en rondes zullen
winnen. Via het spelletje FIFA World Cup Fantasy Football van McDonald's
kunnen voetbalfans opnieuw hun eigen digitale teams van spelers die deelnemen
aan het wereldkampioenschap samenstellen. Met beide spelletjes kunnen tijdens
en aan het einde van de 2010 FIFA World Cup South Africa(TM) exclusieve
prijzen gewonnen worden.
Daarenboven heeft McDonald's aangekondigd dat een nieuw McCafe gebouwd
wordt in het International Media Center (IMC) naast het Soccer City Stadium
in Johannesburg. Het McCafe zal geopend worden in juni 2010 en zal een
verscheidenheid aan kwaliteitskoffies en kwaliteitsvoeding aanbieden aan de
internationale en lokale media.
"We kijken ernaar uit om de duizenden klanten en de media, die volgend
jaar naar Zuid-Afrika zullen komen, te mogen ontvangen," vertelde Greg
Solomon, directeur van McDonald's in Zuid-Afrika. "We zullen ook getuige zijn
van de spanning die zich zal opbouwen voor het wereldkampioenschap aangezien
onze 130 lokale restaurants gemeenschapsactiviteiten over het hele land
sponsoren."
McDonald's zal in Zuid-Afrika meer dan 1000 spelersescortes uitkiezen.
Als gastland zal McDonald's Zuid-Afrika ook het programma Fan Dancer van
McDonald's sponsoren dat jonge Zuid-Afrikaanse vrouwen van 16 tot 25 jaar de
unieke kans geeft om tijdens bepaalde wedstrijden van het wereldkampioenschap
aanmoedigingsdansen uit te voeren.
Beeldmateriaal van de mediabriefing van vandaag kunt u vinden op
www.thenewsmarket.com/Mcdonalds. Meer informatie en foto's kunt u vinden op
www.aboutmcdonalds.com - klik op Members of the Press/Electronic Press Kit.
Foto's zullen ook zichtbaar zijn op www.gettyimages.com/mcdonalds.
Achtergrond McDonald's en FIFA World Cup
McDonald's is al meer dan 25 jaar fan van voetbal zowel op internationaal
als lokaal niveau. McDonald's werd Officiële Sponsor en Officieel Restaurant
van de FIFA World Cup(TM) toen het toernooi in 1994 plaatsvond in de
Verenigde Staten.
Over McDonald's Zuid-Afrika
McDonald's Zuid-Afrika heeft 130 restaurants die actief zijn in negen
provincies. McDonald's engageert zich voor het succes van de markten in
Zuid-Afrika via de tewerkstelling van meer dan 7000 Zuid-Afrikanen en via de
garantie dat 80 procent van het voedsel dat in de McDonald's restaurants
geserveerd wordt, lokaal geproduceerd wordt. Meer informatie kunt u vinden op
http://www.mcdonalds.co.za .
Over McDonald's
McDonald's is de toonaangevende verkoper van eten in de wereld met meer
dan 32.000 plaatselijke restaurants in meer dan 100 landen. Ongeveer 80
procent van de McDonald's restaurants in de wereld zijn het eigendom van en
worden gedreven door concessionarissen. Voor meer informatie kunt u terecht
op onze website http://www.mcdonalds.com .
(c) 2009 McDonald's