TomTom
TomTom helpt Interbest aan bereikgegevens
Dec 03 2009
TomTom helpt Interbest aan bereikgegevens
Vandaag is bekend geworden dat TomTom data beschikbaar stelt aan
adverteerders. De technologie van TomTom bevat data over waar
autobestuurders vaak in het verkeer vast staan en wat hun gemiddelde
snelheid is op elke uur van de dag. Dit geeft adverteerders de
mogelijkheid om de impact van hun uitingen te berekenen. Interbest
snelwegreclame is het eerste bedrijf wat hier gebruik van maakt. "We
denken dat adverteerders met zulke up-to-date en accurate inzichten
van het bereik van hun campagne ons nieuwe mogelijkheden zullen
brengen," zegt Meindert van den Heuvel, Interbest's director. "Nooit
konden we adverteerders dit niveau van rekenschap overleggen." De
TomTom technologie kan ook zien in welke regio, stad of in welk
postcodegebied een auto zijn reis begint of eindigt. Dit is vooral
nuttig voor adverteerders die zich op specifieke regio's richten.
TomTom's aanbod is gebaseerd op miljarden anonieme snelheidsmetingen
van TomTom-gebruikers. TomTom-gebruikers krijgen door deze technologie
altijd de snelste route tussen A en B op dat specifieke tijdstip en
dag. "Adverteerders waren afhankelijk van schattingen en instinct als
het ging om het bereiken van de kerndoelgroep," zei Alain Pakiry,
senior vice president, marketing TomTom. "De mogelijkheden zijn nu
eindeloos. Een bedrijf dat cornflakes verkoopt weet nu waar de
langzame verkeersstromen in de vroege ochtend zich bevinden."
TomTom