2 december, 2009
Endeca en hybris sluiten strategisch partnerschap
Endeca Technologies, Inc., een organisatie die zoekapplicaties ontwikkelt en hybris, leverancier van multi-channel commerce- en communicatiesoftware hebben onlangs een strategisch product- en go-to-market-partnerschap gesloten. De basis voor deze samenwerking is een gedeelde visie op de nieuwste e-commerce-architectuur die van grote invloed is op de markt.
Met de samenvoeging van de Endeca Commerce Suite en hybris Suite een combinatie van 'best-of-breed' PIM- en e-commerce-mogelijkheden bieden de organisaties een gezamenlijke oplossing. Beide partijen investeren in een gezamenlijk project dat een nieuwe suite voor e-commerce levert. Hierdoor kunnen klanten gebruik maken van een complete end-to-end-oplossing om de complexe behoeften vanuit de snelgroeiende retail- en business to business-organisaties te ondersteunen.
"Endeca en hybris richten zich op de huidige struikelblokken bij wereldwijde e-commerce-bedrijven", aldus Janet Sherlock, research director Retail bij AMR Research. Zij bieden een geïntegreerde multi-channel commerce-oplossing die de controle op PIM en online opslag van een e-commerce-platform mogelijk maakt, met de flexibiliteit van een dynamic storefront."
Endeca is de standaard voor het realiseren van innovatieve en interactieve gebruikerservaringen bij e-commerce-bedrijven van alle formaten. Als onderdeel van het partnerschap zal Endeca hybris ondersteunen met verkoopactiviteiten in Noord-Amerika en omgekeerd zal hybris Endeca helpen met de sales-activiteiten in de Europese markt. "Dit partnerschap zorgt voor een gedegen distributiekanaal in Noord-Amerika en de ondersteuning van één van de sterkste merken in e-commerce-technologie", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager Benelux bij hybris. "Daarnaast zijn we blij om samen met Endeca een product te ontwikkelen waarvan wij overtuigd zijn dat het e-commerce naar een hoger niveau tilt. Dit komt mede door de integratie van Endeca's dynamic storefront-mogelijkheden en het aanbod van een consistente contextuele gebruikerservaring."
De precieze integratie van de oplossing geeft retailers en IT-professionals de gelegenheid om op eenvoudige wijze invloed uit te oefenen op de belangrijkste aspecten van beide platforms. Dit vermindert de integratiecomplexiteit, terwijl de online verkoop en marketingactiviteiten stijgen. Voor e-commerce-bedrijven biedt het partnerschap een gebruikservaring die klanten eenvoudig en snel helpt bij het vinden en aankopen van de beste producten. Met het aanbod van de merchandising-tools zijn organisaties in staat om producten op een effectieve manier te promoten en verkopen.
Chris Davey, Sapient SVP Global en e-commerce Practice Lead, zegt: "We zijn ervan overtuigd dat de integratie van de suites en het gezamenlijke project voor toekomstige ontwikkelingen grote kansen bied, zoals het leveren van een ongeëvenaard kwaliteitsniveau aan onze klanten. Dit gaat verder dan alleen het verlagen van implementatiekosten. Het zal tevens leiden tot verbeterde best practises en toenemende verkoopcijfers." Sapient is certified implementation partner van Endeca en hybris voor de gezamenlijke oplossing.
"Met de samenwerking bieden wij onze klanten een brede oplossing waarmee zij conversies en verkopen kunnen verhogen, naast het voordeel van eenvoudigere uitrolmogelijkheden en onderhoud", zegt John Andrews, vice president, solutions marketing & product management van Endeca. "De samenwerking met hybris past perfect binnen de bredere Endeca-strategie betreffende het uitbouwen van innovatieve zoekapplicaties, bovenop het Endeca Information Access Platform met onze MDEX Engine als kern."
About Endeca
Endeca is a leading provider of search applications. Search applications built on Endeca's technology deliver the clearest visibility into information, driving hundreds of millions of dollars in cost savings and increased revenue for our customers. Powering these solutions is Endeca's Information Access Platform, a major enterprise search innovation based on a fundamentally new architecture for building high-ROI applications that let users access any data from anywhere any way they need it. With this improved information visibility, customers make better choices, and employees better decisions. More than 250 million end users around the world access information through Endeca solutions, which are in use at more than 600 leading organizations including: ABN AMRO, Boeing, Cox Newspapers, the U.S. Defense Intelligence Agency, Dell, Ford Motor Company, Hyatt, IBM, John Deere, the Library of Congress, Texas Instruments, and Walmart.com. Headquartered in Cambridge, Mass., Endeca has operations in North America, Europe, and Asia. For more information: endeca.com or
Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteunt. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel-communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.