Cendris
Persbericht
01.12.09 15:06
ZZPers en SOHOs beter vindbaar
Cendris brengt ZZPers en SOHOs in kaart
Door de gespecificeerde databestanden geeft directe
communicatiespecialist Cendris aan alle 700.000 ZZPers (Zelfstandigen
Zonder Personeel) en ruim 1,2 miljoen SOHOs (Small Office Home Office)
in Nederland een gezicht. Zij voegt aan deze groepen kenmerken zoals
opleiding, inkomen, mediagedrag en vrijetijdsbesteding toe waardoor de
ZZPers en SOHOs doelgerichter kunnen worden bereikt.
Veel bedrijven die in de categorie ZZP of SOHO vallen, werken vanaf
hun privé-adres waardoor ze voor bedrijven vaak moeilijk vindbaar of
benaderbaar zijn. Met de aanwezige kennis en bestanden met zakelijke -
en consumentendata krijgt de klein zakelijke markt een herkenbaarder
gezicht. Hiermee kunnen adverteerders een effectievere marktbewerking
richting deze doelgroep realiseren.
Luc Schrover van Cendris: Voor bijvoorbeeld bedrijven in de zakelijke
dienstverlening, die zich richten op de klein zakelijke markt, biedt
deze nieuwe mogelijkheid meer inzichten. Op dit moment zijn we
bijvoorbeeld bezig voor een grote telecomprovider. Op basis van
persoonlijke kenmerken hebben we zes onderscheidende segmenten
ontdekt. Hierdoor stellen we de telecomprovider in staat om deze zes
segmenten gedifferentieerd en doelgericht te benaderen.
Perscontact