Cendris

Persbericht


01.12.09 15:06

ZZPers en SOHOs beter vindbaar

Cendris brengt ZZPers en SOHOs in kaart

Door de gespecificeerde databestanden geeft directe communicatiespecialist Cendris aan alle 700.000 ZZPers (Zelfstandigen Zonder Personeel) en ruim 1,2 miljoen SOHOs (Small Office Home Office) in Nederland een gezicht. Zij voegt aan deze groepen kenmerken zoals opleiding, inkomen, mediagedrag en vrijetijdsbesteding toe waardoor de ZZPers en SOHOs doelgerichter kunnen worden bereikt.

Veel bedrijven die in de categorie ZZP of SOHO vallen, werken vanaf hun privé-adres waardoor ze voor bedrijven vaak moeilijk vindbaar of benaderbaar zijn. Met de aanwezige kennis en bestanden met zakelijke - en consumentendata krijgt de klein zakelijke markt een herkenbaarder gezicht. Hiermee kunnen adverteerders een effectievere marktbewerking richting deze doelgroep realiseren.

Luc Schrover van Cendris: Voor bijvoorbeeld bedrijven in de zakelijke dienstverlening, die zich richten op de klein zakelijke markt, biedt deze nieuwe mogelijkheid meer inzichten. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld bezig voor een grote telecomprovider. Op basis van persoonlijke kenmerken hebben we zes onderscheidende segmenten ontdekt. Hierdoor stellen we de telecomprovider in staat om deze zes segmenten gedifferentieerd en doelgericht te benaderen.

Perscontact