Liander

Nominatie voor Bliksems-campagne

2 december 2009

Arnhem - Na het succes van de voorgaande campagne in 2007 oogsten Bonny en Blitz Bliksem ook in 2009 veel lof. Zo zijn al bijna 100 energielessen op basisscholen gegeven en de complete campagne is ook genomineerd voor een Gouden Reiger.

In de categorie Animatie dingt de Bliksems-campagne mee naar een Gouden Reiger. De Gouden Reigers zijn bedoeld voor `uitmuntende projecten op het gebied van doelgroepcommunicatie met audiovisuele en interactieve media'. De prijzen worden maandag 7 december uitgereikt tijdens een mediacongres in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. Andere genomineerden binnen de categorie Animatie zijn de Rabobank Foundation en Themakanaal Cultura.

Kennis bijbrengen

Liander wil vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid basisschoolkinderen kennis bijbrengen over het energienetwerk in Nederland en de rol van Liander hierin. Daarvoor zijn de animatiekarakters Bonny en Blitz Bliksem ontwikkeld. Zij worden tijdens iedere les geĂŻntroduceerd in een pilotfilm en veroveren sinds oktober van dit jaar heel Nederland via een uitdagende scholencompetitie, het lespakket en een website met daarop nieuwe avonturen en een online game.

Op de website van de Bliksems ( www.debliksems.nl ) kun je de verschillende avonturen van Bonny en Blitz zien. Tevens staan daar foto's van de deelnemende scholen en de scholencompetitie.