Liander
Nominatie voor Bliksems-campagne
2 december 2009
Arnhem - Na het succes van de voorgaande campagne in 2007 oogsten
Bonny en Blitz Bliksem ook in 2009 veel lof. Zo zijn al bijna 100
energielessen op basisscholen gegeven en de complete campagne is ook
genomineerd voor een Gouden Reiger.
In de categorie Animatie dingt de Bliksems-campagne mee naar een
Gouden Reiger. De Gouden Reigers zijn bedoeld voor `uitmuntende
projecten op het gebied van doelgroepcommunicatie met audiovisuele en
interactieve media'. De prijzen worden maandag 7 december uitgereikt
tijdens een mediacongres in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. Andere
genomineerden binnen de categorie Animatie zijn de Rabobank Foundation
en Themakanaal Cultura.
Kennis bijbrengen
Liander wil vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid
basisschoolkinderen kennis bijbrengen over het energienetwerk in
Nederland en de rol van Liander hierin. Daarvoor zijn de
animatiekarakters Bonny en Blitz Bliksem ontwikkeld. Zij worden
tijdens iedere les geĂŻntroduceerd in een pilotfilm en veroveren sinds
oktober van dit jaar heel Nederland via een uitdagende
scholencompetitie, het lespakket en een website met daarop nieuwe
avonturen en een online game.
Op de website van de Bliksems ( www.debliksems.nl ) kun je de
verschillende avonturen van Bonny en Blitz zien. Tevens staan daar
foto's van de deelnemende scholen en de scholencompetitie.